ROSAALARM: Hva er i veska mi? (Parodi)

Nå har det seg slik at alle toppbloggere har en eller annen gang skrevet hva dem har i veskene sine. Dem får en haug med lesere av å fortelle om lommebøker, lipgloss og husnøkler. Er dette et veldig interessant tema? Ikke vet eg, men eg tenkte å prøve på dette eg og. Det vil si, det nærmeste vesker eg kommer er spylervæske og frostvæske. Da ble det jo ikke så mye å skrive om i denne veska, så eg skriver heller om hva eg har i lommene mine.  


Slik ser veska mi ut. Er den ikke bare helt nydelig? 
 

Er det noe interessant når det er lommer og ikke veske? Vi går på med friskt mot og ser om dette slår an 😊 I lommene mine befinner det seg nemlig mye rart. Ting som svært få kvinnfolk gidder å drasse på, for eg er ikke som kvinnfolk flest, eg er redneckdame. Siden eg oftest går i arbeidsbukser eller militærbukser har eg jo store hode lommer, og der har eg stort sett ting eg får bruk for daglig. 

Her har eg tømt lommene mine på en europall, så vi får vel starte i en ende da. Som dere ser, en reserve skoliss ja. Det er fordi det er så kjedelig når de plutselig ryker og du må halte videre. Ja eg har jo ikke pumps og sånt, bare sko med vanlig snøring, slippers og boots. Og er det billige sko hender det at lissene ryker av og til, så da er eg forberedt 😊

Tommestokk og liten kniv bruker eg mye både på jobb og privat, så det bør være tilgjengelig til en hver tid. For eksempel når eg vasker hus og er tom for tørkerull, så bruker eg kniven til å snitte i et håndkle så eg får revet av ei fille. Eller når vi skal få ut resten fra vinposen i en nesten tom kartong, da skjærer vi jo av et hjørne og heller i glasset. Vi er jo ivrige på gjenbruk, og da kommer tommestokk med. Som når vi lagde grill og blomsterkasse av den gamle Opel Blitzen her, da måtte vi jo måle opp hvor selve grillen skulle sitte. Eller da vi lagde taklampe av den gamle vaskemaskina, måtte måle opp hvor stort hull vi trengte til kabler og sokkel. 

Og som ellers alle har, nøkler og lommebok. Nøkkelknippe, eller “svitsen” som vi sier på strilalandet hvor Dask er fra, inneholder jo en historie bare den. Der et det en del nøkler som eg aldri har brukt, regner med Doc vet hva det er til.. Og nøkkelen til nyeste Jeepen, husnøkkel, alarmbrikke og diverse. I lommeboka derimot, er det mindre å skrive om. Tippekortet er vel det rikeste der.

Videre den kjente lipglossen da, den har ikke eg. Men en leppepomade fra Superselma har eg faktisk. Og jaggu ligger det en sjokolade i lomma i ny og ne også, sammen med kommunikasjonsaparatet mitt. Ja dagens rednecks har telefoner, det går litt for lang tid å invitere på dram med røyksignaler. 

Når vi snakker om røyksignaler. Både eg og Doc hadde jo slutta å røyke, så vi har snuspakker over alt. Ja selv etter vi gikk på en smell og begynte igjen å røyke. Det at vi røykte bare i helgene funka jo det, og så kom påsken. Da var det helg i ei uke. 

Og til sist men ikke minst; strips. Enhver redneck vet om nytten strips kan gjøre. Det har reddet mange situasjoner. Det er viktig å alltid ha strips tilgjengelig, for du vet jo aldri når du er tom for reserveskolisser. Skal du sette opp partytelt i vind, trenger du strips. Har du ikke krok på sida av vinduet til å henge gardinene bort med, trenger du strips. Glemt hårstrikk? Ta en strips. Ja det kan brukes til det meste. Det og gaffatape, men den får ikke plass i lomma dessverre. 

 

Ja det er hva Dask stort sett har i “veska”. Håper dette var skikkelig spennende å lese om. Og folkens i dag er det freddan!! Kos dere og ha en fortreffelig helg da 😉

 

 

#veske #lomme #strips #fredag #parodi

6 thoughts on “ROSAALARM: Hva er i veska mi? (Parodi)

  1. Kjempebra 😀
    Jeg synes nå veskeinnholdet ditt var mer spennende enn disse rosabloggerne sine.
    Veska mi er bukselomma eller jakkelomma og der ligger mobilen….:)
    Ha en fortsatt fin dag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top