En natt med Doc

Vold er aldri bra, uansett form. Men når det skjer i søvne, hva da? Etter at gubben tok ryggen tirsdagen, har han gått på noen kraftige painkillers. Det gjør at han er veldig urolig når han sover. Av og til ser det ut som han løper, noen ganger tror eg han spiller volleyball. Det kommer titt og ofte brå bevegelser, ser rett og slett ut som om han er skikkelig sint. Det er generelt mange rare øvelser han er innom i løpet av natta, mye god trim. Og de lydene han lager, skulle tro man var midt i regnskogen i værste hekketiden.


Endelig noen minutter rolig
 

Eg har flere ganger våkna av en albue eller et kne i siden, våkner blått og lurer på hva f**n som skjer. Men nå fikk eg jaggu en arm klessa rett over nesa! Sto opp og rusla en runde i huset, svelga unna en stor slurk brus, og vandra tilbake i senga. Det er rolig ei stund.


Trøtt men søvnløs
 

Men så! Nytt angrep, en albue i øret mitt. Eg rusler igjen, denne gang en tur på do. Klokka passerer 01.00. Opp igjen i senga, lys våken. Tar en runde Candy Crush i håp om å slokne igjen. Nei. Nå blir eg bare liggende våken og høre på romsteringa til Doc. Dyna går som et partytelt i stiv kuling. Armene og beina hans går som propeller på et styrtende helikopter. 


Ja en tur på do
 

Hva i alle dager er det han drømmer om tro? Fallskjermjeger i Bastogne eller? Kanskje Michael Phelps (Gullmedalje svømming Butterfly OL Rio 2016)? Ikke vet eg. Eg vet bare at de fleste kroppsdelene hans har truffet meg i lynets hastighet hver natt i snart ei uke, og så lurer han på hvorfor i alle dager eg ligger våken til langt på natt, og sover til kl 9-10 på dag…. 

Men eg har utrolig nok ikke vondt noe sted av han, dette var vel mest en utblåsning pga søvnmangel…Og dette er grunnen til at eg aldri poster noe før langt ut på formiddag 😂

#søvnløs #natt #isenga

4 thoughts on “En natt med Doc

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top