VLOG: Sminketips til 1.mai tog

God morgen, og gratulerer Norge med arbeidernes fridag 😊

Hva er egentlig denne dagen? Etter at politiet 3. mai 1886 skjøt og drepte fire demonstranter under en generalstreik i Chicago der kravet var 8 timers arbeidsdag, kom det forslag fra de fagorganiserte i USA om om at arbeiderne skulle få en egen dag til demonstrasjon. Dermed ble 1. mai vedtatt som demonstrasjonsdag. Dette ble feiret første gang i 1890 i Norge, takket være Carl Jeppesen. 3 600 mennesker deltok den gang i demonstrasjonstoget på Youngstorget. 

Vi feirer jo fortsatt denne dagen, og mange går enda i tog. Derfor tenkte eg å vise mitt beste sminketips for denne dagen. Og som dere vet, var eg på innflytningsfest hele helga, så stemmen min skranter litt, og eg ser nok litt sliten ut 😜 

 

 

 

 

I dag feirer vi med litt hagearbeid, og ellers avslapping. Eter nok litt kake som er igjen etter Doc’s bursdag i går. Hvordan feirer du denne dagen? Legg gjerne igjen en kommentar 😊

 

Bloggen vår 

 

#sminke #makeup #fridag #tips

4 thoughts on “VLOG: Sminketips til 1.mai tog

  1. Her blir det familiebesøk litt utpå. Fruen planter blomster, mitt bidrag i så måte var å kjøre til Hageland. Men det er de små bidrag som teller vel😊
    Hils doktorn😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top