VITNE TIL DYREMISSHANDLING I DAG!!!

I dag var Doc og eg vitne til dyremishandling. En oransje katt ble påkjørt like bortenfor industriområde på Jessheim ca kl 16.30. Katten ble liggende i live og sprelle i full panikk i veien mens sjåføren fortvila lurte på hva han skulle gjøre. Det ble bittelitt kø, men ikke verre enn at vi tåler det. Men dette var ikke det verste.  

Du som eier en svensk registrert bil med skilt DJT 597, du skulle fått banka inn litt vett!!!! Når bilen fremfor deg stoppa fordi han hadde kjørt på en katt, gikk du bare nonchalant bort og kakka den i hode med øks, plukka den opp, og tok rennefart for å kaste den så langt du kunne, uten å sjekke om den i heletatt fortsatt levde! Det synet var alt annet enn pent, håper for all del du ikke har dyr selv.

Denne katten levde, i allefall intim du gikk berserk, og den kunne fint hatt en sjanse i livet. Den skulle ha vært hos dyrlegen. Du kunne gjort det så enkelt å levert den til en veterinær like borti veien og meldt den savna. Om du ikke hadde tid, kunne du latt noen i de 6 andre bilene i køen ha gjort det! Det var minst fire andre mennesker som gikk frem for å hjelpe, men nei du ville vise deg matcho og heller være stor og tøff, noe som ALLE andre der garantert synes du IKKE var! Faen til idioti! 

Vi rakk ikke å stoppe dette før han kjørte, vi heiv oss på hjul etter, men bilen forsvant. Om noen kjenner dette menneske som eier tidligere nevnt bil, vennligst lær vedkommende litt folkeskikk!

 


Vår mening om dyreplageri er her illustrert.

 

#dyremisshandling #katt #påkjørsel #hodeslag 

32 thoughts on “VITNE TIL DYREMISSHANDLING I DAG!!!

  1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

  2. Fy f..n. Slike idioter skulle hatt juling. Siden dere fikk tak i bilnr, lever inn en anmeldelse. Deler innlegget!

  3. Dette må anmeldes! Det er nå ulovlig og mishandle dyr (det var på tide), det er både bot og fengselsstraff! Anmeld! Ikke noe å lure på.

  4. Hva har dette med dyre mishandling på jessheim å gjøre..Litt langt borti natta. Lenge leve Narsisme og egoisme .
    Syke jævel..slik gjør man ikke med et dyr ..blir rasende ..ja til Dyre Politi i Norge..

  5. Det du kan få politiet da til å gjør, er å få det firmaet til å opogi navnet på personen som kjørte bilen og få gitt ham straffa han trenger og fortjener.. Ble kvalm jeg. Håper at du anmelder det.

  6. Bare av ren nysgjerrighet . Hvorfor dro ikke dere tilbake, hentet katten å tok den med til dyrlegen for å se om den var chippet ?

  7. Hei,
    Jeg har sett et innlegg på Facebook der noen savner en katt på Jessheim. Vært savnet noen dager. Så dere om katten var lang/kort håret, ung / voksen etc. Blir helt sjokkert når jeg leser innlegget deres! At det går an å være så barbarisk!!

  8. Kris: Hei. Det var eg oransje katt, ikke spesielt langhåret. Der man passerer industriområde mot mcDonalds, midt i svingen der med ei turløype, der hendte det hele. Katta ble slengt nesten over den jordvollen som står mellom veien og byggefeltet der.

  9. Ettersom bilen er leaset som tidligere nevnt, så burde det jo ikke være vanskelig for politiet å få oppgitt hvem som var sjåfør på dette tidspunkt.

  10. Kjære vene og nei og nei,- dette skulle jeg virkelig ønske jeg ikke hadde lest,- for det er bare så grusomt.
    Dere må jo anmelde dette,- har dere gjort det?
    Og som Kathrine her over spør,- har noen hentet pusen? Det må gjøres!
    Jeg bor for langt unna, ellers hadde jeg dratt for å se etter den,- arme lille vesen.
    Jeg håper dere vil skrive en oppdatering her etterhvert?

  11. Inger Lise Ulfeng: Sto fore mennesker der som så ut til å ta kontroll over stedet, vi kasta oss på hjul etter han som gjorde dette. Fikk tatt reg nr, men han kjørte fra oss..

  12. Dette var fryktelig. Jeg har tre katter som vandrer ute. Ene ble påkjørt og brakk fot. Ble observert. Han var fortvilet,sjåføren men oppførte seg. Ķunne ikke bidra økonomisk sa han. Var blakk. 25000 kostet Vetrinær m/alt. Min elskede pusegutt Verd vert øre. Alle er forsikret nå.
    Hadde noen tatt og drept han ETTER ULYKKEN ville nok han hatt en ulykke. Mine puser er mine 💖.
    Anmeld!!! Og om noen kan dette med å opprette Facebook gruppe- så holder vi trykket oppe til politiet anlegger sak. Vær så. Snill. Det sitter en pusemor å sørger i dag. Solidaritet med henne.

  13. Hei! Dette må anmeldes for dess flere slike saker de får inn ,jo mer må de til slutt sette fokus på de.Om vi som ser slikt ikke anmelder hva da? ViI MÅ ANMELDE DYREDRAP/MISSHANDLING UANSETT! Jeg har delt dette i to av gruppene jeg administrer med bil nummeret ,så håper jeg kjører av bilen får seg en lite hyggelig overraskelse. Jeg har delt i 2 av gruppene jeg administrer i håp om at en eier skal vite at katten er død og slippe å være mer engstelig å lure i evigheter <3 Det ligger på Katter savnet-funnet-Oslo-Akershus og på Kattens gode hjelpere! Til sist lurer jeg på hva de som lurer på hva kattemorderen gjorde galt,så burde dere lese mattilsynets sider. Katten levde og kunne blitt sjekket gratis for chip ,en eier kunne blitt funnet og katten bra. Ingen skal drepe kjæledyr på den måten .De må la veterinær i området der se på katten scanne den ,lege den og søke eier eller en organisasjone kunne kanskje hjulpet. Bare en påminnelse om at alle dyr har livets rett selv om de er skadet kan det også heles :O Takk til deg som så dette og la ut <3 Vet du om katten er blitt hentet og scannet nå? Mvh May-britt Pettersen i Kattens gode hjepere!

  14. may: Vi så at det sto noen igjen på stedet, regner med dem fulgte opp der. Så vi la oss på hjul etter bilen for å få tatt skilt nr. Mer vet eg dessverre ikke. Men om vi legger inn anmeldelse får vi bare beskjed om at idioten gjorde riktig med å avlive på stedet….dessverre.. Vi har gjort det vi kan, opplyst folk om at slikt IKKE er greit. Håper flest mulig ser dette og lærer seg hvordan håndtere lignende i fremtiden 🙂

  15. Syns dere skal anmelde det, står I norsk dyrevernslov at det ikke er lov og avlive husdyr og vildt faktisk . Dyrlege,viltnemnda og politi skal kontaktes uansett skade. Legger også med.
    Utdrag fra Dyrevelferdsloven
    Alle har hjelpeplikt
    Alle borgere i landet har i følge Dyrevelferdslovens §4 hjelpeplikt når de finner dyr som lider. Kommer du over et sykt eller skadet dyr, skal du hjelpe det så langt du kan. I tillegg skal du melde fra til eier, alternativt veterinær eller politiet dersom eieren ikke er kjent. Om en sykdom eller skade er av et slikt omfang at dyret må avlives av dyrevelferdsmessige årsaker, dekker Mattilsynet kostnadene med avliving.
    Kommer du over et eierløst dyr som ikke er sykt eller skadet, er politiet rette instans. Politiet vurderer ev. videre tiltak.
    Trafikkskadde dyr
    Dessverre opplever vi at både katter og andre dyr blir påkjørt i trafikken. Ihht. vegtrafikkloven har sjåføren et spesielt ansvar for å sjekke omfanget av skadene og yte den hjelp som er nødvendig. Eieren av dyret bør oppspores og kontaktes om det er mulig. Chip-merkede katter kan identifiseres blant annet på dyrlegekontorer og hos Mattilsynet. Den generelle hjelpeplikten (jfr. dyrevelferdsloven) gjelder også dem som tilfeldig kommer over et påkjørt dyr. Dersom dyret allerede er dødt, og du finner det i vegkanten, skal levningene håndteres ihht. avfallsbestemmelser. Ta kontakt med kommunen for nærmere orientering og vurdering av ev. tiltak. Husk samtidig på at det sannsynligvis finnes en eier som vil sette stor pris på å bli kontaktet. Noen dyreklinikker yter ekstra service i forhold til å sjekke eierskap i slike tilfeller.

  16. Hei . Reagerer på at du var vitne til dyremishandling. At en katt er påkjørt er ikke mishandling . Tror nok personen som kakka den i hodet som.du sier gjorde det for å få slutt på lidelesene til pus etter påkjørslen. Måten er selvfølgelig ikke akseptabelt. Men mishandling er det ikke . Jeg har fulgt mange mishandling saker mot dyr .. sulting , ikke stell vanskjøtsel vold (spark og slag ) er misshandel . Å kakke en katt som sannsynligvis er døende er ikke det .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top