Tren deg til bedre holdning – Med Cecilie på trening

Eg skulle egentlig lage et innlegg i går om hvordan eg trener, men siden skuldra mi nekter å adlyde (lager bare knase- og knekkelyder, og verker) ble det noen lette tråkk på trimsykkel. 18 min var alt hoftene mine orka der. Hadde eg ikke hatt automatgir på bilen måtte eg holdt meg hjemme. Heldigvis har eg min gode venninne og treningsmotivator Cecilie som kan demonstrere noen av øvelsene for meg 😊  

Cecilie fokuserer i dag på overkropp/rygg. Her skal vi prøve å vise hvordan du får pen rygg og rette skuldre uten “overheng”, eller “Mette Marit-holdningen” som enkelte naprapater og fysioterapeuter kaller det 🙂

 

Pull ups / oppdragelse som eg kaller det

Dette er en morsom men tung øvelse. For oss som ikke lever ene og alene for å trene, kan det være behjelpelig med en strikk under foten eller kneet, som hjelper på løfting. Dette tar øvre del av rygg.  

Skapular sidehev

Stå litt skråbøyd med overkroppen og hold en manual i hver hånd og løft til siden/opp. Dette går på skulder og skulderblad hovedsakelig, det trekker skuldrene pent sammen bak. 

Helene Rask øvelsen

Høyre kne og høyre hånd på treningsbenken, venstre fot på gulv like ved, og venstre arm bruker du til å løfte manual som på bilde under. Husk å gjøre dette på begge armene. Her trener du V figuren på rygg, og ellers rundt skulderblad. 

 

Nedtrekk

Denne øvelsen må gjøres på apparat, eller om du har en bred stang du kan løfte deg selv på om du er sterk nok til det. Da er det viktig å holde henda langt fra hverandre. Denne øvelsen gir en fin V form på sidene av ryggen, så om du er flink med kosthold og litt mageøvelser i tillegg er det fare for å få en flott timeglassfigur. 

 

(Annonseinnlegg)

Og som alle vet, ingen trening er fullkommen uten litt fleksing fremfor speilet til slutt! Treningstoppen Cecilie bruker i dag kan kjøpes HER, og tightsen kan kjøpes HER. Hun bruker også BCAA shake som øker innsats og utholdenhet, den finnes HER. Drikkeflaska fra Team Superselma kjøper du HER. Kjøper du den går en del av pengene til støtteforeningen for kreftsyke barn. Håper dette ga mersmak på trening for sånne som oss, som ikke er helt inne på fitness stadiet enda 😊

 

 

 

Well Done Cecilie! 

 

Bloggen vår

Følg oss på fb

Treningstoppen til Cecilie

Tightsen til Cecilie

Team Superselma 

 

#trening #rygg #fitness #overkropp #annonse

6 thoughts on “Tren deg til bedre holdning – Med Cecilie på trening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top