Spørsmål til småbarnsforeldre

Nå går eg sykemeldt og har tid til å taste ned noen ord. Men når eg går i full jobb pluss husarbeid og hagestell er det ikke mye tid igjen til å skrive. Men så hører man jo om småbarnsforeldre som ikke har tid til å verken spise, dusje eller bruke mer enn ett minutt på do daglig. Da er eg nysgjerrig, når får dere tid til å blogge? Eg trenger bare noen tips og inspirasjon av noen med erfaring innen tidsklemma.  

Noen av dere sender nok barna på skole og i barnehage, men eg forstår det sånn at det også er en del bloggere som har barn hjemme hele dagen. Hvordan fungerer dette? Eg har jo ikke barn selv (eget valg), så eg ser jo for meg at dere går med et minimenneske på armen dagen lang, og får bare brukt ene hånda til daglige gjøremål. Ja små barn sover jo gjerne midt på dagen, men da er det vel om å gjøre å få seg en dusj og vaske gulv eller noe sånt? 

Vanligvis reiser eg på jobben tidlig og kommer hjem på ettermiddagen, da skal middagsmaten lages og spises. Så må kanskje skittentøyskurven reduseres, lodottene til bikkja må støvsuges, og det er ikke ende på gjøremål i hagen. For all del, dette er koselige ting eg trives med, men det tar tid. Av og til må det også tørkes støv og vaskes, og jaggu er eg på trening i ny og ne også, så uka går jo med på dagligdagse gjøremål. 

Derfor føler eg at eg bare må ta en pause og rable ned de ideene som plutselig bare dukker opp. Dette skjer gjerne på do, eller på sengekanten før eg sovner. Men når man har en liten på armen, kan man da bare ta sånne pauser? Når den lille har lagt seg, er det gjerne noen større unger som trenger oppmerksomhet ei stund. Får småbarnsforeldre den lille pausen i hverdagen? Og brukes da disse pausene til å blogge? All ære til dere foreldre som får disse 24 timene til å gå opp med alt som gjøres, for eg sliter med tiden selv uten barn 😉

 

Akkurat nå har eg pause fra lett hagearbeid, ligger strak på vår nye frontporch. Den får dere garantert se mer av seinere 😊

Bloggen vår

Snekkershortsen min kan kjøpes her

 

#foreldre #barn #småbarn #tid #pauser

13 thoughts on “Spørsmål til småbarnsforeldre

  1. Hehe 😂 døgnet har alt for få timer til å få til alt en så gjerne skulle ha gjort 🙈😜
    Med 5 unger og jobb så har det ikke vært tid eller ork til de store utskeielser, men klager ikke 😜 hadde gjort det samme om igjen ❤
    Kommer deg masse i solen 😘

  2. Akkurat det samme lurer jeg på og! jeg har to små og rekker knapt de mest nødvendige ting selv. kanskje prioriterer jeg feil? skal jeg heller la skittentøykurven renne over og gi ungene brødskiver til middag i stede?😊

  3. Si det sånn, er litt av en logistikk og her i huset ser man at det “Er liv”…
    Det går i ett fra morgen til kveld. Ikke rart man ofte lar skittentøyet stå til imorgen for man orker ikke rett å slett. Men jeg ville aldri vært foruten. ❤❤

  4. Hadde 4 små, voksne idag, men med litt multitasking så går hverdagen og alle gjøremål opp alikevel, det gjelder å kunne prioritere, så travle dager, men alt ble gjort som det skulle, og faktisk også tid til en pust i bakken innimellom ☺️ ikke lett å se det, når en ikke er der, men når du først kommer dit, så går det av seg selv, og hadde ikke valgt annerledes idag. ☺️

  5. Som godt voksen ble jeg fostermor til et lite barn som enda var baby. Så adopterte jeg et barn en liten stund etterpå. Jeg følte aldri at jeg gikk glipp av noe. Synes den greia med at det er så himla stress med barn er oppskrytt. I permisjonstiden var jo jeg hjemme hele dagen. Ville jeg ta meg en dusj, så tok jeg med meg ungen på badet. Enten inni dusjen med meg eller litt utenfor med noen leker. Artig med lek i vann. Hadde jeg lyst til å vaske hus, så kunne jeg gjøre det mens barnet sov, eller jeg hektet barnet på magen min i bæresjal. Gikk fint det. Ingen problemer med reiser heller. I syden sovnet gjerne barnet i vogna når vi var ute å gikk. Så aldri noe stress. Da jeg var i permisjon med nummer to, hadde jeg ofte nummer en hjemme fra barnehagen slik at søskene kunne bli kjent. Så aldri noe stress egentlig!

  6. Notater-appen på mobilen er flittig brukt her, skribler ned ideer og så renskriver jeg dem på dataen sånn innimellom når jeg får tid..
    Kan også sitte enkelte kvelder å starte opp på en 4-5 innlegg, og la småpussen være igjen til de skal postes.. Er mye rart som ligger på “utkast” på bloggen min iaffal 😛
    Og så får man somregel tid til det man VIL bruke tid på, det handler egentlig stort sett om prioriteringer..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top