Diagnosejakt på 85 mod rammeverk

I fare for å miste lesere pga syting og klaging, skriver eg bare litt om hvordan det er å være 32 år i en kropp tilsvarende 70-80 år. Ja det var en naprapat sine ord for noen år siden. Når eg likevel sitter på venteværelse og kjeder meg, ja for det heter VENTEværelse for en grunn, så kan eg jo like gjerne knotte ned litt i notatappen til seinere posting 😉 

Ja da var det jo endelig tid for å få denne konstruksjonen på EU kontroll og service. Har hatt en rar verk i ei skulder nå i 13 år, kommer og går hele tida, like ustabilt som Titanic. Siden det som oftest går over etter ei lita uke eller to og kan være borte i opp til to uker, så har eg ikke gidda å oppsøke lege til annet enn painkillers før. Men når armen ikke kan løftes mer enn 45 grader opp uansett frem, bak eller til siden, så har det gått “pikkande lite granne” for langt. Og så har det kommet slark i hoftene. Er vel på høy tid å få en liten utredning på dette.  


Litt forskjell
 

Skal nevnes at eg har ikke gitt totalt faen i dette da, har prøvd tre forskjellige naprapater og en fysioterapeut siste fire år. Noen knadde litt, noen ba meg tøye, mens sistnevnte skulle ha meg til å trene. Jada, alt er prøvd. Uten hell. Da får vi se nå da, hva en lege og mulig noen spesialister kan ha å si om dette skroget, for slik gidder eg faen ikke gå lenger. 

Har siste uka gått sykemeldt. Kjedelig å gå hjemme, så eg har prøvd meg på noen gjøremål. Støvtørking ble med kjøkken og halve stua. Klesvasken har vokst og støvsugeren adlyder ikke venstre arm like bra. Har blitt noen kjøpemiddager og ferdigpizza i det siste, så eg er sikker på at Doc også ser frem mot bedring her. 

Og jaggu ble det en liten lekkasje på maskineriet også, for “er det ikke det ene, så er det det andre” – sa kjerringa som begynte å blø neseblod. Vel vel, da sitter man på venteværelse da. To min forsinka pga neseblod selvsagt, men det gjorde ikke noe, for det er jo litt venting her. Tror eg enda har til gode å komme inn på avtalt tid, det gjelder alle legekontor alle steder eg har bodd. Så da sitter man her da, og venter i kø bak to andre pasienter. 


Ja neseblod

 

Hadde time kl 10.15, kom inn kl 11.15, noe som tyder på at legen er populær fordi han er dyktig og nøye. Det ble noen rare tester og øvelser på skuldra, og det ble oppdaga en del andre mangler og feil. Dette resulterte i ny sykemelding, 7 glass fra blodprøven, time hos MR og time til røntgen. Da får vi vel bare vente i spenning da, på om eg blir godkjent på etterkontrollen heller..

Bloggen vår

Følg oss gjerne på FB

#lege #smerter #blodprøve #diagnose

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top