KUNSTNERISKE TATTOOER

FREDAGSPARODI  

Det finnes mye fin kroppskunst, og mye man kan gjøre med kroppen for å pynte på personligheten. Mange velger å ta piercingen her og der, en del utvider gjerne hull i ørene, men noe av det mest vanlige er tattoos. I dag tenkte eg å vise noen flotte tatoveringer mine venner og eg har, samt noen anbefalinger om du også vil ha blekk.  

 

Det er mange ting å tenke på om du vil ha blekk i huden, for dette er noe du kommer til å ha hele livet. Eller evt til du får råd til laserbehandling. Så hva vil du egentlig representere? Det finnes jo utallige muligheter, det er jo bare å få noen med god finmotorikk til å tegne noe, og ta det med til ei sjappe med blekk og nål. Eller du kan be tatovøren designe noe personlig til deg. 

 

Mange går gjerne å grubler i åresvis på hva, og planlegger nøye hva dem skal pynte huden med. Det har eg gjort en gang, og det er eneste eg har angra på og fått fiksa. De eg er mest fornøyd med er de spontane, for de får man ikke gått lei alt før de sitter i skinnet. 

 

Noen er gjerne litt usikker på om de i heletatt vil eller ikke, mens noen ombestemmer seg i siste liten pga nåla. For å unngå dette anbefales et par-tre skarpe først, da blir det lettere å gjennomføre. Eg anbefaler å tatovere deg på en countryfestival eller på festlige steder der det finnes tatovører. Det har vi flere gjort, og er steike fornøyd. 

 

Min tattoo er rett og slett adressa eg bor på. Det starta med en dårlig spøk på Seljord for noen år tilbake, eg skulle tatovere et postnr, fordi resten hadde eg. Doc var da den eneste som ikke tok an, blant ca 10 vestlendinger som faktisk skjønte den. Så da lurer eg, ser du hvor eg bor?

 

Det er mange rare steder en kan tatovere seg, der det er hud er det plass. Redneckfrue Monika har et kunstverk i underleppa, hun fikk skrevet sitt mest uttalte ord i hennes vokabular, ÅHOY. Det er jo personlig kunst. 

 

Kristian (gubben til Redneckfrue) har fått blekk på fingeren. Du vet når du kjefter på noen, holder opp pekefingeren og sier “Det var første gang!” Nå slipper han å si noe. Denne fikk han tatt på fjorårets låveball, faktisk under sterile forhold. 

 

Doc fikk sitt kunstverk på Vinstra for en del år tilbake. Han er veldig glad i Elvis, og bestemte seg for å foreviggjøre en av låttitlene hans på foten. I en sånn tagg som folk oftest får på likhuset. Han hadde kanskje fått noen litt for skarpe, for hadde det ikke vært for kompisen Johnny, hadde det blitt stående “Return to senter”. 

 

Nå skal det vel nevnes at har du noe kroppskunst du likevel skulle være misfornøyd med, så er gjengen på Romerike Tattoo Studio fantastisk flinke til å rydde opp i feil. Eg har vært innom der flere ganger med både nye “maleri” og oppretting av gammelt skrot. Aldri misfornøyd der uansett.


   

Ting eg har fått fiksa på Romerike Tattoo 

 

Har du noe spontan kroppskunst? 

 

 

Bloggen vår

Redneckfrue’s blogg

 

 

#tattoo #kunst #kroppskunst #pynt #blekk #anbefaling #dram #fest #festival #bodymodification

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top