HVA ER EGENTLIG FORSKJELLEN PÅ DOC OG DASK?

Mange mener vi er ganske like, og sånn bortsett fra utseende stemmer nok det litt. Vi er begge bygdefolk, liker stort sett samme musikken, og er fornøyd med samme matretter. Begge elsker jo bacon! Og vi trenger heller sjelden diskutere lenge når vi kjøper nye biler. Vi ler best av den gode gamle humoren, og drikker stort sett av samme flaska. Så hva er den lille forskjellen? 

Den ser vi helst på starten og slutten av dagen. I helgene er Doc først oppe, lufter bikkja og steiker egg og bacon til frokost. Eg våkner aldri før baconlukta når soverommet i annen etasje. Da ligger eg og vrir meg noen runder, flytter dyna litt av og på, frem til eg er sikker på at maten er klar. Når Doc roper er det bare å slå rundt meg morgenkåpa og loffe ned i stua til frokost og Bonanza. Doc har da vært oppe ei stund og er lys våken, mens eg fortsatt har putemerker i fleisen. 

 

På hverdager begynner han på jobb flere timer før meg, så da må eg lufte bikkja før jobb. Eg er stort sett gretten om morgenen, så dagshumøret avgjøres oftest av været når Tassen tar dorunden på morgenen. Men på onsdag starta dagen ekstra bra, tross regn på luftingen. Doc hadde plutselig vært romantisk med leppestift på speilet (!) noe som ikke skjer ofte, det gjorde hele gårsdagen fantastisk. Torsdagen starta verre. Bikkja hadde sur mage og fikk farga pelsen bak litt. Heldigvis liker han ikke møkk selv, og gikk rett i dusjen. Var bare å spyle av, men likevel, når dagen bokstavlig talt starter med dritt…..

 

Ut på ettermiddagen på hverdager er det omvendt, da sitter Doc og halvsover i sofaen. Eg er hjemme først og lager middag til han kommer hjem, så fort den er fordøyd faller jo Doc helt sammen. Samme hva som er på TV, etter ei stund høres svak murring på venstre flanke. Doc blunder. Eg derimot er lys våken og har lyst til å prate, men det til ingen nytte. Da blir det ofte til at eg roter i hop noe tull og tøys som eg kan poste seinere på bloggen, selv om kanskje ikke alt hører hjemme der. 


Lakenskrekk er faktisk en utbredt fobi
 

I helgene holder vi begge litt lenger ut på kvelden, selv om det også da er Doc som først tar initiativ til soving. Er vi hjemme og ser en halvdårlig skrekkfilm blir ikke klokka så mye før han maser om dyna. Men er vi ute på fest eller treff, da skal du se gutt som kan holde seg våken. Han klarer jo ikke gå glipp av noe! Selvsagt, når Jack går i skyttel fra begge henda, må han gjerne legges ekstra tidlig, men når eg blander drammene for han, da holder han koken festen ut. 


En av gangene han måtte følges i seng tidlig…
 

Så forskjellen mellom oss må være at han er totalt A+ menneske, og eg er så B menneske at det tidvis nesten heller over på C. Hva gjør vel det? Vi har det jo strålende koselig de 10 minuttene vi begge er våken når middagen fortæres. 

Bloggen vår  

#forskjell #morgen #kveld #romantikk #sove #skjønnhetssøvn #bacon #frokost #middag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top