Helt ny CV bare ei uke!

Først; beklager at eg ikke har blogga i helga, grunnen kommer her. Jaggu har vi vært produktive fra 10. – 17.juni nå. Vi har hatt flere prosjekter, vi har fått flere flotte ord på våre CV’er, og vi har hatt det så gøy at stemme og energi er litt fraværende nå. Men jammen var det verdt det! Vi har så flotte mennesker i livene våre at vi kan gjerne slite oss ut litt for at flest mulig skal ha det moro. (Alle linker til det eg skriver om ligger nederst

 

Sist lørdag var jo det store togrøveriet, det har eg skrevet om før, og kunne egentlig lett ha gjort det igjen. Der var jo Doc og meg med i stykket, og moro var det. Vi var med på 3 forestillinger med Tertitten på Sørumsand, så da kan vi skryte på oss at vi er skuespillere. 

 

Ellers har jo uka gått unna til å forberede den berømte hagefesten vår. Det har gått i ett med både jobb og dugnad, og litt mindre blogging. Men vi fikk det i havn! Campen begynte å fylles opp fredag, og vi mista fort oversikten over antall vogner, bobiler, telt, combicamper og lastebiler! Festen var i gang!

Fredagskvelden gikk jo unna som bare det, folk begynte å bli kjent med hverandre og latteren satt løst. Det ble jo seint fredagen, og noen øyeblikk demrer jo litt. Sjekka tlf når eg våkna lørdagen, og der lå det jaggu meg to nye dikt. Eg har tydeligvis skrevet doesi på do når eg var på vei i seng, og det på nynorsk! Jaja, de var da ikke så værst. Eg har jo fått spm om å skrive et gjestedikt til ene boka som Anneli Høiland nå skal gi ut, hun er dattera til Jan Høiland som mange nok har hørt om, og er et multitalent. Da er eg offisielt diktforfatter. 

Lørdagen gikk jo stort sett som planlagt. Hønebingoen, der man skulle satse på hvor høna dreit, ble fort populær. Matvogna til Rype, med skikkelig hjemmelaga mat, ble fort utsolgt for burgere. Og Torfinn og Kari fra CountryWear hadde jo med litt å lage salgsbod av. Rodeo utgikk pga dårlig tid, men vi hadde jo loddsalg for Superselma, og kunne der trekke ut to som skulle knuse hver sin bil på tid. Linedanserene hadde et forrykende show, og publikum jubla og synes dette var stilig. Vi fører festivalarrangør på vår CV. 


Loddsalget var til inntekt for Superselma
 

Sist men ikke minst, gikk Hilljacks på scenen, etter en del trøbbel med strømmen. Dette var høydepunktet, for denne gjengen har nå lagt to uker på topp i Nashville, og er knallflinke. Men, de hadde jo noen overraskelser, blant annet to Hilljacks t-skjorter i camo til oss. Tøft! Og det blogginnlegget eg har skrevet som annonseinnlegg for Hobbex, har dem jaggu laga sang av! Eg står nå registrert på Tono som låtskriver! Det er tøft det 😜 


Eg og Redneckfrue liker å pynte oss litt
 

Musikken fortsatte og stemmen min forsvant gradvis av prat og latter utover kvelden. Og når whiskey stemmen var helt på plass, ble eg pokker meg ropt opp på scenen igjen. Da skulle eg bli med på noe som faktisk er det skumleste eg noensinne har gjort. Synge med folk tilstede! Eg som ikke engang tør synge i dusjen, og knapt nok i bilen med alle vinduer lukka… Dette var en stor barriere å bryte, og enda større å legge det ut på YouTube kanalen vår etterpå. Eg er glad og fornøyd for at eg turte, og veldig takknemlig til bandet som fikk meg med på dette. Da ble eg jaggu sanger for en kveld også, i allefall for noen minutter. 

 

Så nå kan eg altså skryte på meg yrker som skuespiller, diktforfatter, festivalarrangør, låtskriver og sanger, og alt har eg gjort på bare ei uke. Og bare opprydding gjenstår.

 

 

 

Bloggen vår

Superselma 

Hobbex diktet

Hobbex nettside 

Hilljacks

CountryWear 

 

#hagefest #fest #yrke #skuespiller #låtskriver #diktforfatter #musikk #bingo #festival #minifestival #bilknusig #norskerednecks #påtv 

4 thoughts on “Helt ny CV bare ei uke!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top