Resten av ferien med et dikt

Ja det hender jo det blir noen dikt på do, der får eg fred til å være kreativ. Skjønner ikke alltid selv hvordan eg virker, for når eg sitter der og gjør mitt fornødende, da renner det inn med ideer og rim. Har alltid vært sånn uten at eg vet hvorfor. Nå som det har vært ferie har eg jo fått skrevet litt, så hvorfor ikke dele?

Det har vært en helt fantastisk ferie, på camping med venner. Egen live musikk fikk vi jo av noen Hilljacks. Vi har hatt sol og feit god mat hver dag, unger som har bada og lekt dagen lang. Vi voksne har gjerne kosa oss med sprudlebrus på kveldene, og det har hele tida vært noe å le av.  

Det å sette seg fast i ei vaskemaskin som man må betale for å få åpna, eller å bli livredd for en kanin med røde øyner. Noen har bomma på spillvannstanken med vann som sikkert inneholdt all inclusive. “Noen” kokte av hanken på lokket til tekanna, og limte fast en tube lynlim på fingeren. Nei vi har ikke kjeda oss ett sekund. 

Her får dere et halvseriøst dikt fra do torsdagskvelden, og noen bilder fra ferien under. 

 

Burde sova no

Men skriv et dikt på do

Ikkje trøtt men må

Mørke gjer lufta rå

Alle går til ro

 

Livlig gjeng med dram

Men mørket gjer oss stram

Har det jo så artig

Folk er vorten fartig

Sjølv om lufta har blitt klam

 

Alle har blitt trøtt

Og vil sova søtt

Berre eg er våken

Sjølv om noko spjåken

Slik er det støtt

 

Nei no er det nok tull 

Me kan ikkje verta full

Må roa campingboet

Ta ti min som doet 

Det er barnecamp, ikke vannhull

 

Ja ti min på do

Er nok lurt no

Kanskje får eg sova

Og våkna tidlig som lova

I Doc’s armkrok så god

 

 

 

 

 

HILLJACKS

#ferie #camping #venner #familie #doesi #doet #poesi #dikt #mat #musikk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top