ENDELIG VAR FERIEN OVER

Første dag på jobb etter ferien begynte bra. Faktisk så bra at eg bare fikk noen få timers søvn fordi Doc hadde totalt hosteanfall i natt, så eg la meg på senga i gangen. Det hjalp jo lite, for kl 5 kom sola gjennom vinduet der og rett i fleisen på meg. Vel det ble da noen timer før uret ringte inn hverdagen, og eg måtte stå opp. Kom meg på jobb til kl 7 og ble møtt av hyggelige kollegaer, og passe mengde varer å håndtere. Jobber jo på lager, så det varierer alltid med hvor mye vi har å gjøre. 

Fikk raskt starta opp PC’en, og kom knapt i gang før ene kollegaen kom bort med de nye verneskoene eg bestilte før ferien. Ja med alle de skavankene eg har hjelper det faktisk med nye sko av og til. Pakka de opp og fikk de på, svarte og rosa av alle ting. Kult! Litt stive til å begynne med, og etter to uker på ræv i en campingstol, ble eg fort sliten i beina. Hva hjelper da? Jo, eg kjøpte meg ei cola og satte radioen på P10 country, da glemmer man vonde føtter og setter giret opp et hakk. 

 

 

Lunsjen var ikke verst i dag heller, noe kalkunsnitzler og potetbåter med salat til. Det gikk på høykant før en prince mild, og så var det på an igjen. Dagen gikk faktisk fort, bare siste halvtimen som var litt treig. Er vel vanlig det. På slaget 15 slo eg av min PC og rydda kjapt rundt meg, for så å stemple ut og kjøre hjem via kiwi. Ja melk og sigaretter må man ha. 

Vel hjemme fant eg Doc i vogna, han var stolt og fornøyd fordi han har kobla anlegg der i dag. Så nå kan vi høre på Hilljacks der også. Så kom naboene bortom en tur, og vi satt på trappa og prata ei stund før eg starta på middagen. Det skulle være noen pølser med chili og paprika, mac&cheese og maiskolber. Nå har vi jo bare laga mat utendørs i ferien, så eg bomma litt på noen tidspunkt. Vi spiste pølser og mac&cheese rundt kl 18, da var ikke maisen ferdig. 

Ellers har eg tatt igjen min kvote søvn på sofaen, sovna tvert etter middag og våkna i 20 tida for å spørre etter maisen, som da Doc hadde tatt ansvar for. Den hadde nå stått i over to timer, og tro det eller ei, den var perfekt. Godt med smør og krydder, og og borte ble den. 

Nå nærmer det seg kvelden her, og eg skulle så gjerne hatt en bit sjokolade, men den har Tassen smakt på i dag. Det holdt at Doc snudde seg bort i et øyeblikk, så da har vi ikke sjokolade likevel. Ei god hånd potetgull og et stort glass med cola til en dårlig film, er på sin plass nå før leggetid. Det er bare å stålsette seg for natta, for nå har virkelig bronkitten tatt tak i Doc!

Kunne nok trengt ei uke ferie nå ja…

 


Hva Doc fant på Netflix i kveld….

 

#jobb #mat #sjokolade #potetgull #hverdag #mais #vernesko

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top