TRENINGSTIPS I SOLA

I dag er dagen da eg ikke får gjort mye. Fysio kl 10, jobb fra kl 11 og 8 timer utover, da er det greit å ha en så god mann som Doc. Han sa selv han skulle ta huset i dag, siden eg jobber til ca kl 19 i kveld. Hvor mange menn tilbyr seg å ta huset selv? Føler meg ganske heldig igrunn!

Men tilbake til denne kroppen da, her har det blitt knadd og klemt og løst opp mye i dag. Generelt sett har det vært lite vondt i det siste, bare litt nakkeproblemer. Føles som om nå Klinikk 25 på Jessheim har klart å rydde opp i det meste, så da står resten på meg selv. Altså trening. Siden eg nå har begynt igjen å trene, føltes det jo riktig med burger på Esso etter fysio i dag. Det ble en Deli’s Roadside, noe av det beste i Norge! For 99 kr kan du nyte en burger med coleslaw, burgerkjøtt og pulled pork eller noe sånt, med cheddarost og bbq saus. Og den var svær!

Ja det var trening vi skulle snakke om i dag. Eg har jo ikke samvittighet til å gå inn på et grått, trist treningsstudio med trancemusikk når det er vær til å være ute i hagen og høre på country. Så eg har kjøpt meg et strikk på to meter, som eg han feste diverse steder hjemme og trene med. På denne måten gidder faktisk til og med eg å trene, og eg anbefaler flere å gjøre det. 

Det er uendelig hvor mange øvelser man kan få til med et sånt strikk, bare fantasien setter grenser. Det som er lurt å tenke på er å ha 3-4 forskjellige høyder å feste strikken i, knehøyde, albuehøyde, skulderhøyde og gjerne ett hakk litt over det igjen. Om du ikke har noe å feste i, kan du kjøpe kroker på Biltema og skru rett i husveggen. 

På denne måten trener eg nå alle muskelgrupper i ryggen, pluss mage, biceps og triceps med forskjellige øvelser. Beina kan jo trenes uten strikk, bare å ta noen knebøy, og ved stå med tærne på trappekanten (opp på tå og helt ned) kan man trene leggene også. Altså med så enkle øvelser, og bare et strikk, blir ryggen og leddene mine mye bedre på kort tid – og det er fare for at eg blir litt fastere i fisken. Så får vi se når vinteren nærmer seg om eg trekker i hus på treningsstudio igjen. Det blir i alle fall ei økt etter jobb i kveld.

 

Trener du? Hvordan og med hva?

#trening #kropp #helse #burger #mat #fysioterapi #leddplager #muskler #muskelplager #sommer #utetrening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top