SALT I TRUSA

I går starta vi på hjemveien fra Kristiansand, eller Ålefjær som vi faktisk var i. Skulle forresten likt å vite hvordan det stedsnavnet kom til. Der har vi i alle fall kosa oss noen dager med familie og venner, og nye hyggelige bekjentskaper. Så vi starta som sagt på turen opp igjen i går, men ville ikke helt hjem da vi trives så godt i vogna. 

Skal vel nevnes at selv om hjullageret nå virker, ble det bittelitt bilskruing på veien også nå. En sensor som ville ha bilen i nødmodus måtte byttes, men det var fort gjort for Doc. 

 

 

Vi fant først en fin camping ved Langesund, men gubben mente vi måtte kjøre litt til. Vi var jo ikke halvveis hjem engang. Nei så da kjørte vi de 16 km det mangla på halvveis, og parkerte på Olavsberget Camping like ved Porsgrunn. Målet var jo saltvann, hav, skikkelig sjø. Når man er oppvokst på sjøen og havner på Kløfta, er det viktig å få litt salt på kroppen når muligheten byr seg. 

 

Doc sveiva vogna i vater, og eg fant bord og stoler, så var det bare å kaste seg i matlaging. Det ble grillbein med baggiser og potetsalat inne i vogna, ja for når det begynte å regne oppdaga vi at solseilet ikke var med. Godt vi har tett vogn nå da. 

 

 

Det ble opphold, og vi satte oss ut med hver vår cider – som vi ikke fikk i oss. Helt stille på campen, bare noen få barn var ute og lekte til ca kl 21. Vi tok en luftetur med Tassen ned på stranda, og tok så kvelden. Bare så en halvdårlig komedie på “padda” før vi sovna. 

I dag våkna vi til strålende sol og sommerfølelse igjen, og eg bestemte meg for at eg skulle bade! Doc freste i gang frokosten, som alltid består av egg og bacon på camping, og vi dytta i oss til vi ble mette. Ble sittende å prate med noen hyggelige naboer ei stund før Doc begynte å trippe. Han ville jo pakke sammen og kjøre før trafikken begynte å hope seg opp. 

Om eg skulle få bada litt måtte eg få fart på meg, men bikinien var jo alt på. Best å være føre var når Doc begynner å stresse. Så vi tok med Tassen og rusla ned igjen på denne stranda, og nå var det skya til og ikke veldig varmt lenger. Eg slengte fra meg slippersene og begynte å rusle utover. Det var jo ikke kaldt, men når eg etter 50m fortsatt bare hadde vann til anklene, forsto eg at her måtte eg pines langt utover for å få duppa meg. 

Vel, det ble ikke salt i trusa på meg denne gang. Eg vassa litt frem og tilbake, kjente på følelsen av sand og sjø mellom tærne og tok noen dype åndedrag for å kunne legge sjølukta på minne. Koste meg virkelig der eg gikk og vimsa på sanden med sjøvann til anklene, og tenkte jaja, jobb i morgen. Vi kan jo reise tilbake en helg med finere vær, og få bade ordentlig så vi får litt salt og sand i trusa. Det er største savn fra Vestlandet – utenom familien selvsagt. 

 

 

 

#camping #salt #sjø #hav #strand #bade #kos #avslapping #mat #regn #sol #vind #sommer #helg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top