HVORFOR BLIR SLUTTERE SÅNN???

Nå har eg fått litt nok av forkynnere kjenner eg, det er ei diskusjonsgruppe på fb der man skal kunne diskutere alt. Det er helt OK det, men nå er det mye gjengangere, og dem blir sur og kverulerer når dem får svar. Derfor må eg bare få ut tankene mine nå. For å unngå å skjære alle over samme kammen, skriver altså ikke om alle, men en god del eller mange.

En god del folk som har slutta å røyke blir skikkelig antirøykere og må liksom hele tida påpeke hvor fæl vi røykere er, og at vi burde bare holde oss hjemme osv. Vi lukter dritt, vi er dumme som brød for at vi røyker, vi forpester verden, osv. Slutteren mener det er like lett å slutte for alle andre også.

Samme med mange som har slutta å spise kjøtt, det mases daglig om at vi kjøttetere er fæle kaldblodige monstere som morder stakkars søte dyr som bare vil ha kos og kjærlighet (nei det er ikke satt på spissen, dette er ord eg har fått høre). Vi er dyremishandlere med verdi på lik linje med grovt kriminelle folk.

Hvorfor er det slik? Hvorfor blir mange så ekstreme når de slutter med noe? Radikal ikke-røyker og radikal veggis, det gir jo bare motsatt virkning. Eg tenker i allefall at eg skal ALDRI slutte med noe av det, for eg vil ikke bli en sånn sutrepave som griner eller blir sur på folk som gjør noe eg har slutta med. Dem må jo forstå at, skal dem “omvende” folk, eller få oss til å slutte med noe, så funker det dårlig med “du er fæl-metoden”. 

Forresten, så høres det jo egentlig ut som om denne typen mennesker holder på slik fordi dem egentlig er så drit misunnelig, på at eg med god samvittighet kan fyre på en god Marlboro, etter å ha fordøyd en feit bacon-cheese burger fra Esso rett bortenfor jobben. For det gjør eg lett.

Vi røykere har blitt bortvist fra alle utesteder, restauranter og nå mange både private og offentlige eiendommer. Det skulle da være nok av steder dere ikke-røykere kan oppholde dere, så vi vet at vi ikke forpester dere. 

Samme med kjøtt, dere trenger ikke sitte og se på hva vi spiser. Og dette med å prate om mat, prater du om hva du spiser, så får du kanskje et svar om hva eg spiser. Man er ikke nødvendigvis en 3 åring med trass da, nei, man svarer faktisk bare på samtalen med egen opplevelse i samme sjanger. 

 

 

 

Gruppa eg snakker om; “Ordet”

 

 

 

16 thoughts on “HVORFOR BLIR SLUTTERE SÅNN???

  1. Begynte med festrøyk for 26 år sia. Slutta med festrøyk for 26 år sia, oppdaga jeg fekk løst på røyk også utenom festen…
    Røykeloven er no dritt, joda helt fint å slippe å stinke røyk etter en tur på byen, men holdning funker langt bedre enn pisk og tvang.

  2. Kjenner til den der ja… jeg snuser sant, gjort i femten år, og når noen slutter skal de trykke meg ned fordi jeg snuser. Og ang folk som blir vegetarianere da, de må i alle fall hakke på meg, men den som satt å sleika biffen for to år siden det var de liksom haha XD

  3. Kan ikke spise bare grønnsaker, blir jo ikke igjen mat til dyra da. Er ikke pent at dyra sulter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top