ROSA? TJA, FIN FARGE, MEN…

Hva gjør egentlig en blogg ROSA? Det er jo fælt sjelden man ser noe i fargen rosa på en blogg, da er det som oftest et desperat forsøk på å etterligne en toppblogger. Eg skal nå forsøke å ta for meg og skildre det eg tror er forskjellene mellom en ordentlig ROSAblogger og Doc&Dask bloggen. 

Eg har nå fulgt noen toppbloggere ei stund for å prøve å forstå hva som gjør dem så populære. Det inntrykket eg får er at de er rake motsetninger av meg, det går stort sett i utseende, og hvordan alt kan bli penere. Etter det eg kan se, består en topprosablogg av tips om sminke, klær, kropp, shopping, trening, kafébesøk, og ellers litt om Paradice Hotel og det å leve som Kardashians. Noen spiller gjerne litt på sex i tillegg, det ligger ute en del bilder i undertøy og ellers halvnaken. Det er også flere bloggere som har fiksa litt på seg selv med silikon og diverse. 

Noen av de eg har fulgt

 

Alt dette er jo helt greit, men eg ser nå at eg kommer aldri til å bli en toppblogger, for ikke noe av dette er viktig for meg. Ikke misforstå meg, det er en bra ting at folk er forskjellige, eg har ikke noe i mot rosabloggere. 

Doc&Dask bloggen består mer av livskvalitet, hvordan vi lever som “bygdetullinger” eller rednecks som det kalles. Joda, eg kan fint sminke meg, kan fint pynte meg, men det skjer ikke hver dag. Doc mener dessuten at damer er best uten for mye dill dall, vi bør i allefall være tilnærma naturlig. 

Så hva skriver vi om, siden vi ikke er rosa? Jo vi er personer som driter i status, det viktigste i livet er ikke hvordan vi ser ut, men at vi trives med det vi har. Vi tar vare på en del gammelt skrot, og vi lager mye rart av dette. Som for eksempel noen av grillene våre, det er gamle gjenstander som har fått nye liv. Du kan lese om dem HER [Stram mage på grillmat]

I stedet for å gå på kafé i siste mote, sitter vi ute i egen saloon, iført billige shortser fra walmart. Saloonen som vi har bygd sammen av stort sett gamle materialer og bølgeblekk. Den kan du se mer av HER [DIY GAPAHUK / SALOON I HAGEN] Her nyter vi det gode liv, og av og til kommer det folk innom på både grilling og fest. Og vet du hva? Vi slipper å stresse med å pynte oss, vi slipper å tenke at ting må være perfekt. Høres ikke det ut som luksus?

Ellers elsker vi camping, naturen, sjø og fjell, alt Norge har å by på. Vi har ei vogn fra 68, Bjølseth 360, så det er ikke noe svære greier. Mer om denne HER [VOGNA ER KLAR] Etter at vi kjøpte portapotti på Biltema, har vi jo alt vi trenger for å overleve på tur. Ja vi har selvsagt et Cramer stormkjøkken, så Doc får ut rastløsheten sin daglig på. Hans hobby er jo å lage mat utendørs, og det er det mange som har nytt godt av. Han er flink med mat, og eg har lært at alt kan lages over kull eller på bålet. Og det blir jo himmelsk godt. 

Dette er slike ting vi skriver om på vår blogg, og innimellom kjører vi gjerne på med våre meninger om ting som skjer rundt oss. Kommer også til å skrive litt om naturisme siden vi er naturister. Liker du det? Da kan du jo følge vår fb side HERog få med deg neste innlegg også. Og det er selvsagt lov å dele alle innlegg vi poster. 

Slengte med noen bilder av oss lettkledd øverst (slik noen toppbloggere gjør) og link til vårt mest leste innlegg, bare for å vise at vi også kan! Mest lest: Sexforespørsler på Facebook

Steder dere kan følge oss

 

#rosa #blogg #sminke #mote #kardashian #paradicehotel #silikon #shopping #detgodeliv #camping #gimerfaen

6 thoughts on “ROSA? TJA, FIN FARGE, MEN…

  1. Haha, bra skrevet XD føler meg litt imellom jeg da… jeg er den som kan poste masse rosa, forså poste den stygge sannheten dagen etterpå… lettkledde bilder pga vi menn, silikon har jeg men ikke nevnt det enda tror jeg, og fillers da… men ellers går det i mammarollen og reiser og ting jeg vil ha XD følte meg litt som en bygdetulling her en dag jeg heiv engangsgrillen utenfor her jeg bor, jeg bor på toten liksom, men i byen Raufoss, og der har vi bare asfalt ikke noe utested så jeg fyrte opp grillen der å da, jeg SKU ha grillmat :p

  2. Haha det er sant XD spesielt hvis man kommer fra Toten så slipper man uansett ikke unna det, og jeg ville ikke vært foruten heller 🙂 slipper stresse med å dolle seg opp, ja jeg å kan pynte meg men fy faen for et mas det er å prøve å se normal ut… da går jeg heller i joggebukse og en ball på hodet og null sminke altså…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top