På blues’n med Forente Rednecks

Denne helga gikk jaggu radig unna, men er ikke det vanlig når man er på tur med gode venner og bare hyggelige folk? Det er søndag kveld, og vi sitter igjen med mange nye gode minner, og to slitne kropper. Vi ble “lurt” til Notodden av masse venner, deriblant flere fra Forente Rednecks Norge. 

Forente Rednecks Norge på fb

Ja som mange har fått med seg finnes det jo to foreninger. Det er enkelt og greit fordi da kan man få et bredere spekter. Forente Rednecks Norge er en gjeng som setter kos og trivsel høyest på lista. Det eneste som kan gjøre dem sure er om dem ikke får klem. Det er alltid mye mat og lite tull. 

Vi fikk noen tlf fredagen fra både den gjengen og fra flere andre som savna oss i Notodden, blant annet Jim Stirling som trengte mer utstyr siden han solgte så bra. Han hadde jo stand der med alt mulig han lager i skinn. Vi hadde i utgangspunktet sagt nei pga månedens budsjett har gått til bilfiksing, men Rype (som er en av høvdingene i FRN) overtalte oss med Henry sin matlaging. 

Vi kasta oss i bilen og reiste, og kom frem til masse klemmer og fikk raskt hver vår forfriskning i hånda. Gard og Lene var på plass og venta på oss, i godt strøk. Henry lagde også gul slush til hele gjengen, så vi tok fort igjen de som hadde sittet der hele dagen. Av mat sto det fremme buffet av pulled pork og masse tilbehør, blant annet en cheddarsaus som gikk på høykant. 

Henry og Ida har et fint sted 5 min fra sentrum, der var det fylt opp med bobiler, campingvogner og busser. Dem hadde laga til partytelt med scene der folk kunne ta en trall om dem ville, så vi hadde jo live musikk hele helga. Dette er jo oppskrift til pur kos og hygge, så det ble jo litt seint fredagen. Anne og eg slo takten til musikken med noen snedige instrumenter Henry har laga, og vi kosa oss skikkelig med noe lurt i koppen. 

Lørdags morgen ankom, noe frynsete i kantene. Henry kom med slush til frokost, denne gang rød. Var nok noe uvant i denne, så eg ga min til Doc, og tok meg en hvil. Da eg sto opp var alle fin i farta, og eg hadde litt av en jobb med å ta igjen. Nå fikk eg servert rosa slush, her var det nok gin eller noe sånt, for det smakte jo juletre. Fikk da i meg litt, pluss noen drammer fra noen hyggelige campingnaboer. I strålende form tok eg glad og fornøyd imot min fjerde slush, nå hvit, og sabla god! 

Vi fant ut vi ville ta en tur til byn, og fikk haik med en flott gammel Ford. Med countrymusikk på munnspill live i bilen økte stemninga enda mer, så når vi ble sluppet av like ved smia til naboen var alt bare bra. Vi var litt med Smeen og broren hans, tatovøren, før vi rusla videre til Jim. Vi fant jo selvsagt bakt potet på veien, og fikk sitte hos Jim og spise. Veldig artig og oppfinnsom mann, står mer om han HER. 

Etterpå gikk vi videre for å finne TJ, en amerikansk kamerat. På dette tidspunktet var jo Doc i sprettballmodus, og med under 10% strøm til sammen på våre mobiler, var ikke dette noe enkel oppgave. På veien måtte vi ha mer sigaretter, og på butikken møtte Doc noen kollegaer. Det vil si to politimenn. Vi fikk skrytt av tryggheten det gir at dem bærer våpen før vi surra videre. Etter ei stund fant vi TJ, og ble sittende på en pub til vi var sikker på at alle snøvla. 

Doc elsker jo å tulle med meg, og på fylla har han så steike gode ideer. Så han gikk rundt og sa vi var swingers for å skremme meg til å tro at eg måtte være med på noe sånt. Mest flau ble eg når han faktisk fikk napp! Vet ikke helt om han skjønte selv hva som akkurat skjedde der, men vi slapp heldigvis unna. 

Da vi dro opp igjen var det bare en liten gjeng som fortsatt var oppe, men vi klarte å holde stemningen til det var lyst igjen før vi slokna. Vel, Robin og noen fler måtte jo legge Doc da, alltid hyggelig å få litt hjelp til det. Det siste eg husker var at Robin, Christel og eg satt på kjøkkenet og prata. Om hva vet eg ikke, men eg ble tørst. Christel fant ut hun skulle lage en formidabel drink til meg, og eg må si det var det beste glasset med is og vann eg noen gang har smakt! 

Søndag sov eg lenge, men da eg sto opp var alle ved friskt mot, ja noe redusert da. Men vi er uansett enige om at dette var den kjekkeste helga vi har hatt i hele år. Vi pakka pent sakene og ga alle klem før vi putra på hjem. Ah der var den deilige sofaen!

 

 

Her kommer et bildedryss fra helga:

 

Mottagelse med “drivstoff” fra Anne og Rype 

 

Gard glad og fornøyd når vi dukka opp, ja glad i ostepop også…

 

Ja Anne og eg synes begge det var på tide med en fest sammen igjen

 

Noen av instrumentene Henry har laga, her spiller han selv på gitaren

 

Slush er godt 

 

Eneste fra byturen, strømtom…

 

Bloggerdrink…ikke godt!

 

Den forfriskende drinken fra Christel, meget passende da 

 

 

 

 

#fest #notodden #blues #bluesfestival #hage #hageparty #camping #mat #festival #alkohol

2 thoughts on “På blues’n med Forente Rednecks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top