hits

PENT BREV TIL MDG

Vet ikke om eg skal kalle dere hippier eller stein grne. Mye minner om Flower Power, men mye minner ogs om tvangstanker. Alt skal vre s grnt og skjnt, alle skal ha god tid, plantekasse med egne urter er viktigere enn noe annet. Kanskje noen morsomme soppvekster ogs, ikke vet eg. 

 

Du har vel kanskje gjettet hvem eg snakker om, ja det er dere i MDG. Partiet hvor de rike er de eneste som kan ferdes i Oslo uten mtte ha uendelig god tid. Partiet der de med mindre enn gjennomsnittsinntekt ikke har rd til annet enn spasere eller sykle. Partiet som n srger for en ny hippietid der alle blir ptvunget tenke grnt p en mte som ikke harmonerer med resten av landet og verden. 

 

Man blir ikke kvitt problemet ved gjre det dyrt og tungvint bruke bil i Oslo, man flytter det bare utenfor bygrensa. N kommer folk til kjre til bygrensa og ta tog eller buss videre. Nr alle med normal inntekt n skal begynne parkere p stasjonene utenfor byn, kommer det til bli kaos. Mye mer eksos og dritt i de vanligste rushtimene, rett ved bygrensa. 

 

Men det funker jo for dere hippier da, Oslo blir kanskje bittelitt antydning til reinere. Eller blir det noe merkbar forskjell? Da m dere i s fall fjerne alle vedfyringsovner og alle bter i tillegg, og sikkert mye annet ogs. 

 

Nei Lan Marie, det virker ikke veldig gjennomtenkt det dere driver med. Det fikk vi jo bevist etter din 60 timers togtur i fjor, p tog drevet av kjernekraft srover i Europa. Du er velkommen hit nr som helst for se hvor miljvennlig vi (Doc og Dask) lever, uten tenke konsekvent p det og overdrive alt. Her er ikke noe bruk og kast, vi kjper ytterst sjelden noe nytt, og vi kaster i alle fall minimalt. S ta deg gjerne en tur, s skal vi lre deg litt om milj, fr vi plutselig er inne i en ny hippieperiode.

 

Bilde funnet p Google.

 

#mdg #hippie #milj #politikk #brukogkast #gjenvinning #bil #oslo #grnt #tull

9 kommentarer

Invitasjon til ingen nytte tror jeg. Lan Marie og gjengen lever i en fantasiverden vi andre ikke har innpass i....

Geriatriks: Akkurat derfor burde hun tatt en tur p bygda ;)

Bor p Maura, skulle jeg reist kollektiv frem og tilbake p jobb hadde jeg akkurat rukket hente barna i bhg. Hvis ene toget eller en av de tre overgangene vrt forsinket, ville jeg ikke rukket det. Istedet blir vi straffet konomisk. Ser etter ny jobb nrmere hjemme. Politikken til mdg gjr strre forskjeller p de med penger og de med lite pwnger

Kenneth: Ja det blir et nytt klasseskille..

Dessverre virker det som at det er litt for mange fra Grunnerlkka og omrdet rundt som syntes det er kult leve i sin egen boble.

MDG er ikke i nrheten av sunn fornuft. Bilen er kommet for bli! Familier trenger bil i hverdag og helg.

I min jobb kan jeg ikke kjre kollektivt. Det er ofte et ork finne parkering, parkering i garasjehus til NOK 38 pr halv time. En hel dag der m belastes kunde ..,

Synd ikke folk tenker lengre enn nesen rekker..,

Eksempler i fleretall p MDG og deres merkelige verden, det er forskjell p det og den virkeligere verden.

Folk klager p noen f som gr i tog i Krsand.

Synd ikke folk klager p fantasiverden til MDG.

Jeg forstr at folk er kritiske til mdg. Men det dere sier her bekrefter bare at dere ikke har satt dere inn i politikken til mdg.

De nsker ikke fjerne bilene fra Norge, men vil gjre det lettere og billigere kjre elbil ved bla.a. f mange flere ladestasjoner. I stedet for bruke penger p bygge ut veinettet vil de investere i utbedre kollektivtilbudet, og da spesielt p bygda. De vil dessuten prioritere lyntog og hyhastighetstog mellom de store byene, og f bygget et tognett opp til Troms. Dette fremfor bygge ferje fri E39 bla.a..

Et viktig moment er at de skiller p samferdselspolitikken i byene og p bygda. De vet like godt som oss som bor p bygda, at det ikke er mulig leve uten bil. Det vil de prve gjre noe med.

Rebekka: Ved gjre kollektivt nesten like dyrt som kjre bil blir det ikke enkelt for normalt lnna folk reise til Oslo. Og hva skjer nr flertallet har elbil? Da settes prisene opp p det ogs. Lite gjennomtenkt.

Hvem sier at reise kollektivt skal bli s dyrt at det ikke kan brukes? Det er i hovedsak pendling og reising til jobb som blir det viktigste behovet dekke. Hvis man skal kjre bil til jobb er det utgifter p bensin, bomringer, parkering, osv. som vil koste deg mer enn et mnedskort p kollektivtransport. Prisen p slike kort vil ikke ndvendigvis stige selv om tilbudet blir bedre.

Nr det gjelder langdistansereiser er ikke tog generelt noe dyrere enn fly, og det har nok ikke mdg noen plan om endre.

Rebekka: Lan Marie sier jo selv at prisene p kollektivt skal ke slik at det er bare litt billigere enn kjre bil........

Skriv en ny kommentar