DIY PROSJEKTET: Peisen er klar!

Nå har eg snart liggesår, etter nesten ei uke på sofaen og fortsatt ikke frisk, begynner eg å engste meg for alt som skulle ha vært gjort. Men når eg ikke har verken matlyst eller lyst på røyk, da er det ikke mye mer eg har lyst til heller. Og eneste Doc eg får i meg er fortsatt halslinser. 

My point of view 

 

Da er det bra å ha en så handy og driftig mann som Doc. Han har både laga mat og tatt husarbeid denne uka, står på og sørger for at vi har det greit når eg ligger som en bolledeig her. Ja både hus, bikkje og hage tar han seg av. Bikkja har fått strigla pelsen, plenen er slått, og jaggu har han fått gjort litt i saloon også. 

Saloon skulle jo isoleres til vinteren, noe vi skulle gjøre sammen. Nå har Doc vært så flink at han har rukket å kle veggene innvendig, samt satt inn peisen. Vi fikk stein fra fattern, som en kompis tok med over fjellet. Det ble pipehullet til peisen. Og siden hele saloon skal ha et stuk fra 1800 tallet har Doc brukt blikkplater bak peisen, noe som ble kanontøft. 

Nå gjenstår isolasjon i taket, sette inn glass i vinduene, og ei dør. Vi vil jo helst ha svingdør, og at ting skal være mest mulig gjenbruk. Det er ikke poeng i å kjøpe noe nytt om det finnes brukt som fortsatt er brukbart. Uansett så gleder vi oss til å bruke saloon i vinter, isolert med peis og det hele. 

 

Mer om vår saloon her 

#diy #saloon #gapahuk #peis #isolasjon

2 thoughts on “DIY PROSJEKTET: Peisen er klar!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top