NYTTIG LAKENSKREKK

Eg har aldri tidligere hatt problemer med søvn og døgnrytme under skiftjobbing, men nå i sommer har hode mitt nekta å legge seg på lading. Blir jo døgnvill av mindre, skulle tro eg hadde jetlag annahver uke nå. Candy Crush gjør ikke nytten sin lenger. Og det hjelper heller ikke at Doc av og til tar nobligan mot tannverk, for da går jo dyna som et partytelt i stiv kuling. 

Vel i natt sov eg i det minste fire ganger, til sammen ca fem timer, så litt ble det da. Men eg klarte ikke klore meg ut av senga før klokka nærma seg 12, eg som før pleide stå opp rundt kl 9 på kveldsuka. Ble jo liggende å glane i taket, var ikke så mye å tenke på, var bare surr om artigheter som skjer fremover. Ikke noe fornuftig gikk gjennom hode mitt egentlig, men en ting kom eg frem til; eg vil ha dagjobb!

Etter å ha regna litt på skifttillegg og skatter og diverse, kom eg frem til at dette har vi råd til. Så i dag har eg faktisk søkt på en dagtidsstilling. Det vil uansett ikke bli store forandringen om eg får stillingen, siden den er på samme avdeling som eg allerede jobber på, og det blir de samme arbeidsoppgaver. Nå er det bare å vente i spenning på om eg slipper mer kveldsjobbing fremover, og om det kanskje blir lettere å ha et sosialt liv, og ikke minst en normal døgnrytme. Får eg denne stillingen, har jo lakenskrekken vært bra nyttig.

Eneste positive med denne døgnrytmen min nå, er at eg holder meg opplagt helt til eg skal stemple ut kl 23 i kveld, og sikkert til eg er hjemme. Ja kanskje helt til normale folk begynner å stå opp i morgen tidlig. Nå har eg i alle fall vært i kantina og fått i meg en grei lunsj, og er fit for fight ut kvelden, så får vi heller angripe lakenskrekken når den inntreffer. 

Ha en fin kveld!

#lakenskrekk #skift #jobb #dagtid #stilling #jobbsøknad #nyttig #kveld #natt #seng

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top