Effektiv vektøkning

I sommer har eg vært syk flere ganger, både bronkitt, influensa og lungebetennelse, og sånn for sikkerhets skyld har eg fått betennelse i spiserør, magesekk og tarm. Plusset ved dette er at eg har rast ned i vekt, og til og med kommet i klær eg ikke har fått på meg på mange år. Nå har eg vært frisk noen uker, og medisiner for mage virker, så det har bare vært ett svært etagilde i ca to uker. 

Når man er i form er appetitten på topp også, og når man i tillegg er gift med en over gjennomsnittet matglad hobbykokk som Doc, blir det problematisk å kontrollere sin begeistring. Mat fra ende til annen, og mens vi driver og spiser ett måltid, er han alt i gang med tilbereding av neste. Noe kjøtt tar jo 3-6 timer på UDS tønna (ugly drum smoker), der blir det liggende å røykes på svak varme da. 

Etter vi fikk opp saloon har jo matmomsen Doc nesten flytta ut dit, alt må prøves på vedovnen. Han har både bakt brød, stekt calzone og laga flere store måltider med skikkelig husmannskost på denne ovnen, og i tillegg er det egg og bacon der på fridager og i helgene. Mye mat altså, og mens vi venter på maten, tar vi gjerne ei pølse på bålet. I går ble det langtidsgrilla lammesteik, med soppstuing av kantareller som Doc og en kamerat har plukka. 

Så om du trenger hurtig vektøkning er det bare å ta et kokkekurs hos Doc, der vil du lære å lage feit mat med sjel. Nå passer ikke de gamle klærne mine mer, men det driter eg i. Koser meg med matlaginga til Doc hver dag, smatter det i meg og nyter livet. Skulle det være plass til mer, dytter vi på med dessert og snacks, så blir magen skikkelig kompakt og stram. 

Linker til noe av matlaginga her

Doc fikser utendørs familiemiddag

Når Doc står for maten

Romantikk og Redneck OL

DIY prosjektet: Peisen er klar

 

 

 

 

#mat #kokk #matlaging #kosthold #husmannskost #tradisjon #mett #vektøkning #vedovn #antikk #gammelt #mann #docogdask 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top