Mine beste skjønnhetstips?

Mange har sine favorittmetoder for å ikke se ut som et takras, mange har favorittprodukter også, mens noen gir faen og er eau natural. Eg trives helt greit med å være naturlig, og bruker ikke mye tid på hvordan andre mennesker skal se meg. Men så pop som det er på blogg å skrive om dette, må jo nesten eg og ha et sånt innlegg. Her kommer mine tips, fra topp til tå. 

Håret

Kast det du har av rettetang, krølltang, krepptang (om du enda har) og andre tenger med varme. Det dreper håret, og varmebeskyttende middel hjelper mot varmen, men kan tære på helt andre måter. Finn en sjampo og balsam/conditioner du liker, og kjøp en skikkelig god kur. Håret vasker du ca annenhver dag, og kur 2-4 ganger i mnd. Husk å klippe tupper i ny og ne. På denne måten vil håret se naturlig sunt ut, uten dill dall.

Ansikt

Kast alt av kosmetiske kremer. Huden har tre lag. Rynker dannes i innerste hudlag og er genetisk, krem når knapt nok andre hudlag, og får ikke gjort noe med genene våre. Vask fjeset med vanlig vaskeklut og smør lett med parfymefri og vannfri krem for å unngå å tørke ut, da syns eventuelle rynker mindre. Sminke? Ikke nødvendig til hverdags, kanskje litt rundt øyner for å se våken ut. Foundation, brunkrem, pudder, brennevin, chips og ellers feite kremer og feit/søt mat/drikke gir kviser, det er ingen hemmelighet. Her må du prioritere hva du ofrer for huden. Bruk heller ikke lypsyl, i lengden gjør leppene avhengig og de blir mer tørre enn før. 

Kropp

Dusjer annenhver dag ca, og bruker vaskeklut daglig der det trengs ellers. En god deo kan være å anbefale, så slipper du å ha en eim hengende etter deg. Barberer du legger, armhuler og dott, kan det være en ide å bruke babyolje der. Det tetter ikke hårsekker på samme måte som bodylotion, og du slipper nupper. Er du mye ute? Ha alltid med sitteunderlag, så begrenser du sannsynligheten for blærekatarr og hemoroider. Har du cellulitter? Ingen krem kan fikse det, bare matinntaket og trening har noe å si der. Eller om du evt klarer å drite i det, og leve lykkelig med det. 

Føtter og hender

Har du hard hud på føttene bruker du bare en fotfil, og om kvelden smører du med vaselin og tar på sokker for å ikke få det i hele senga. Negler klippes eller files etter eget ønske, og bruk spenol til å smøre hendene med om nødvendig. 

Alt i alt, vil du ha bra utstråling er det bare noen få ting som funker. Sørg for gode holdninger og smil til alle! Vær høflig og hyggelig, vis tennene og ha godt humør med lite fordommer, da blir du godt likt. Og siste og beste tips; frisk luft! Da får du et sunt og frisk utseende som folk liker å se på. (Noe som ikke er synlig med overdrevne mengder sminke) Om du vil se bra ut bare på sosiale media, kan du alltids bruke filter på Snapchat, følg meg gjerne der; redneckdask.

#skjønnhet #tips #hår #ansikt #hud #hender #føtter #utstråling #sminke #hygiene #holdninger #naturlig #utseende

5 thoughts on “Mine beste skjønnhetstips?

  1. Hehe, det er sant det der da, jeg bruker ikke noe form for krem i ansiktet eller på føttene… altså det er bare en sjelden gang hvis jeg skal noe virkelig spesielt, da smører jeg trynet før jeg har på sminke da, også hele kroppen til og med inni rævsprekken og på glufsa… 😮

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top