Vår første hater!

Denne versjonen av Descartes passer faktisk innlegget ypperlig

 

…var vel på tide etter å ha blogga nesten daglig siden mars, men nå er det jo bare en, og det er kanskje ikke verdt å ta seriøst. Eg vil heller gi alle et par småting å tenke på, gi dere litt info så dere unngår å rett og slett drite dere ut i bloggverden. Kan være eg en dag skriver et eget innlegg med svar til disse kommentarene, men ikke det eg fokuserer på nå. 

Det har dukka opp et par slarvete kommentarer i ny og ne, og vedkommende skriver anonymt hver gang hun skriver negativt. Det morsomme med dette, er at hun er selv blogger, og likevel har hun ikke skjønt at IP adressa til de som kommenterer er synlig på siden “mine kommentarer”. Noen ganger har hun kommentert med navn, og de gangene hun er småspydig som anonym. 

Det var jo bare å bla nedover og sammenligne IP adressa, så fant eg fort ut hvem sin den var. Og for sikkerhets skyld søkte eg den bare opp også, og det stemte jo med denne bloggeren. Joda, nå er det jo flere anonyme som har kommentert bloggen vår, men ikke noe frekt eller med spydige undertoner. Stort sett bare hyggelig, og av rein nysgjerrighet har eg også søkt opp disse IP adressene. 

MEN eg har ikke tenkt å nevne her hvem dette gjelder, av to grunner; eg har ikke behov for å henge ut vedkommende, ei heller gi hun ekstra klikk. Dere får dessverre bare være litt nysgjerrige, og heller tenke dere om før dere slenger med bokstavene. Blogg skal være hyggelig, trivelig. Bloggere kan påvirke stort (ja faktisk, de med mange lesere), og da er det derfor viktig å oppføre seg som folk, du er kanskje forbilde til noen. Tenk litt på det…

Til sist vil eg bare si SMIL til verden! Noen som ikke liker deg? SMIL til dem, enten blir dem glad, eller så får dem mer å snakke om. Sistnevnte er vel mest vanlig, men da er det bare å gjenta SMILET. Ha en fortreffelig lillelørdag, det skal eg!

#smil #blogg #info #kommentar #ipadresse #anonym #forbilde #bloggtips 

14 thoughts on “Vår første hater!

  1. Hate hate.
    Nå er det sol. Bare å smile.
    Og så er det så fordømt slitsomt å gå rundt og irritere seg hele tiden.
    Ha en lnall lillelørdag

  2. Synes det er koselig å lese bloggen deres jeg ☺ men det er alltid noen som må fram å vær stygg😔

  3. Tine: Takk for det 😉
    Ja det er alltid noen som tar seg selv så høyttidelig at de ikke klarer å se annen form for moro enn egen :p bare å smile av det 😉

  4. Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese blogger som ikke de verken liker innholdet eller bloggeren? Da kan de heller la være, også slipper de å slenge med stygge kommentarer når de lese den “dritten” de ikke interesserer for seg. Går an å oppføre seg🙄 Vi er jo bare mennesker som vil dele litt av hva som opptar oss👌 Så ikke bry deg/dere om disse kommentarene. Flertallet er vel positive vil jeg tro😀 (Kjøkkenet blir lekkert, sånn forresten)

  5. I blogg verden ser det ut som det liksom skal være “greit” å trykke vilt på tastaturet 😝 Får nå for all del håpe disse negative sure menneskene ikke snakker til folk slik “face 2 face” 😤😝 Men men, nyt lille lørdagen, vel fortjent etter kjøkken innsatsen 👍

  6. Anitahva: Personlig ler eg bare av det, men eg tenker på andre som kanskje ikke tåler det så bra. Selv kommenterer eg konsekvent med link til bloggen uansett hva eg skriver, for eg føler ikke behov for å gjemme meg 😉

    Tror nok de som er negative ofte kunne ønske de oppnådde noe selv. De som er negative til Sophie Elise er nok misunnelig på inntekta hennes. Hun som skriver negativt om oss kunne sikkert tenke seg å slippe å måtte kle på seg ansiktet for å hente posten, det er jo ei som tror hun må være sofistikert og pynta fordi hun er redd for hva folk skal tenke og mene ellers. Altså tør hun ikke gi litt faen, tør ikke slippe seg løs, og tar seg selv meget høyttidelig. Virker bare som hun er misunnelig på livsstilen vår 😉

  7. Therese: Er nok redd mange at de er bitcher i virkeligheten også… Men men, det er ikke mitt problem heldigvis, blir det for mye drama et sted trekker eg meg bare fint tilbake. Holder meg unna folk som juger og bitcher, så går det nok bra 😉

  8. Oh, grattis! Jeg har alltid drømt om å ha en hater, man har liksom oppnådd noe når folk som ikke liker en gidder å klikke seg innom bloggen og irritere seg. Dessverre har jeg ikke vært like heldig. 😀

  9. ill jill: Provoser noen i et kommentarfelt, eller med et innlegg 😉 Men husk å bruke navn og blogglink sånn at alle som leser det kan klikke inn på din blogg 😉

  10. God ide! Gå aktivt inn for at det skal skje og oppsøke hatere sjæl. Men dere har jo en ekstra fordel som er på TV og greier, folk liker å hate på sånne TV-folk også.
    Men litt kult i denne ukas episode, da var det jo filma fra hjemstedet mitt Tofte. Stas!

  11. ill jill: Hehe ja, ikke alle liker rednecks.. Noen tror vi er skitne fæle fulle folk :p og noen er misunnelig på hvor fritt vi lever.. De fleste er nok positive 😉

    Ja Rypen og co på amcar treff 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top