3 dagers diett

 

På torsdag skal eg noe som eg gleder meg veldig til! Det er noe ikke alle får oppleve, mens noen må gjennom det. Vel, nei eg gleder meg ikke, men eg fikk da oppmerksomheten din, eller? Eg skal nemlig på noe så trivelig som coloskopi! Noen leger lurer på hvordan eg ser ut på vrangen og hva som skjuler seg der. Samtidig skal dem ta noen prøver og litt diverse, så da må eg leve på en enormt spennende diett frem til da.

Denne dietten er så omfattende at det muligens blir det samme til alle måltider frem til onsdag ettermiddag. Da skal eg ha i meg noe guffe som gjør at legene får fri passasje, så etter det er det bare inntak av flytende.

Det eg nå må unngå er; Fullkorn, frø, sopp, asparges, løk, paprika, mais, og ellers frukt, bær og grønsaker med skall og/eller kjerner

Det som er igjen nå er; Reint kjøtt, fisk, hvit ris, egg, loff og noen meieriprodukter, ellers klar væske (vodka? nei dessverre)

Tja, hvordan være oppfinnsom med de få gjenstående ingrediensene da? Joda, eg har noen ideer, men det er mulig eg er lei i morgen allerede. Men skulle du ha lyst å få litt mindre oppblåst mage, er det bare å lese videre, for dette er ting som glir smooth gjennom tarmene. Det er mat for å unngå å bli oppblåst som sagt, og er lett fordøyelig slik at det går fort ut igjen. Undersøkelsen er jo kl 16 på torsdag, så denne nydelige dietten min starta kl 16 i dag.

Middagen i dag var faktisk ikke så verst, eg stakk innom butikken på vei hjem og handla inn diverse eg har lov å spise. Svinekjøtt, blomkål og tomatsuppe, og selvsagt litt julebrus, for eg kan drikke mineralvann, jus og vann inntil to timer før undersøkelsen. Og her er hva eg skal kose meg med de tre neste døgnene.

Til middag i dag ble det strimla svinekjøtt passe stekt med salt og pepper, kokt blomkål og vanlig hvit hurtig poseris, dynka i bernaisesaus. Ikke noe gourmet kanskje, men det beste eg kunne komme på. Doc sto for kokkeleringen. Han kan jo klare å få grus til å bli spiselig, så maten var alt i alt god. Det ble heldigvis nok til overs til at eg kan ha med resten til lunsj på jobben i morgen. Ellers kommer eg til å spise loff med noe skinke eller kjøttpålegg, med en grei dose majones. Siste døgnet blir det jo tomatsuppe til alle måltider. Fikk en gang en grei termos fra jobben, med plass til ca en porsjon suppe, det blir nok lunsj på denne på torsdag, for planen er jo å dra på jobben noen timer før undersøkelsen.

Ellers er eg da godt forberedt!

 

#diett #mat #kosthold #lege #koloskopi #coloskopi #helse #fordøyelse #mage #innside

14 thoughts on “3 dagers diett

  1. Lykke til,har vært gjennom det jeg også.Ikke noe stas,men grådig greit når man er ferdig.Minuset hos meg er at jeg til stadighet må inn å svelge den fordømrade slangen🤤

  2. Madelen Berg: Takk takk! Hehe er utrolig dårlig på middagsideer, så da blir det ofte en halvtime ekstra i butikken før eg bestemmer meg :p hehe

  3. Heidi Skråmestø: Ja den er fæl! Har vært inne noen ganger, blitt kvitt en betennelse i spiserøret da 😉 Men gruer meg like mye til dette :p

  4. Helene
    Ta en titt i butikken her. Her finner du bare det beste og mot oppblåsthet n.m.. alt for kropp og Hud har vi 😊 ta siden kontakt på pm så får du info om det du skulle lure på 🙂💚❤
    ://wrapsbythorin.itworkseu.com/no/login/

  5. Anette Thorin: Takk for tips, men dietten er kun fordi eg skal på undersøkelse på torsdag. I tillegg hjelper den også for folk som er oppblåst 😉

  6. Ok. Ja kjære deg Helena 🙂 Masse Lykke til ønsker jeg deg og håper alt går bra og alt faktiskt er vel og bra med deg ❤⚘👄 Stor klem til deg ❤⚘🌹

  7. Jeg lå på sykehus med galleproblemer. Skulle ikke ha salt i maten, det skulle kokes og moses. Og det må jeg si, kokt, usaltet kyllingfilet som ble most til barnemat, det smaker helt for j….! Holdt meg til potetmosen som hadde konsistens som gummi, ikke salt og ikke smør, mmmm – NOT😂😂😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top