Takk til Meny Kløfta!

Alle har sine favoritter innen julekaker, julemat og julebrus, og eg er oppvokst med Lerum sin julebrus. Den har en helt egen smak, og så er det noe spesielt med det man har barndomsminner fra. Etter eg flytta til Østlandet i 2009 har eg lært å sette mer pris på disse minnene, for eg ser ikke verken barndomshjem eller familie så ofte. 

Her på Østlandet er det jo svært få butikker som selger Lerum Julebrus, og etter å ha saumfart alle butikker i mils omkrets så eg meg nødt til å be om en tjeneste. Eg har spurt flere steder, men de fleste sier det er vanskelig og dyrt og bla bla bla. Derfor gikk eg innom Meny en dag i forrige uke og spurte pent der, ja det var ingen problem! 

Eg bestilte da 20 flasker hos de, og fikk beskjed om å komme innom denne uka og hente. I dag tok eg derfor turen inn etter jobb, og jaggu! De hadde bestilt 24 stk, ja det var mer enn eg spurte om. Og tydeligvis var noen så nysgjerrig på hvorfor eg hadde sånn iver etter denne brusen, at det var bare 23 flasker igjen når eg skulle hente. Null problem, det var likevel 3 flasker mer enn eg ba om. 

Eg betalte for disse 23 flaskene, og to pizza og kunne reise lykkelig hjem for litt førjulskos. Smaken? Den var akkurat som eg husker, så eg kunne fint drømme meg tilbake til de julemorgenene da eg og søstrene satt i nattdrakt og dyne, og så på Disneys julemorgen med pepperkaker og Lerum Julebrus. Hva skjedde når eg tok min første slurk? Det begynte å snø! 

Takk Meny for at dere fiksa dette, og så smilende og hyggelig som dere er, det settes pris på!

God jul til dere!

#lerum #julebrus #barndomsminner #barn #jul #brus

6 thoughts on “Takk til Meny Kløfta!

  1. Da jeg var innlagt på Blakstad, sa lege Johnsen at jeg ikke fikk lov til å prompe der. Hold prompen inne, sa han.
    Noe sånt.
    Og jeg spurte kontaktperson Senita fra Fredrikstad om det var noe slags kjeller, jeg kunne prompe i da. For jeg kan ikke leve uten å prompe da.
    Og hu sa det, at lege Johnsen hadde sagt det, at promping ville forverre psykosen min da.
    Hu sa også det, at man ikke kan stole på prompen.
    Var det her noe slags vendetta, lurer jeg nå?
    Fordi jeg er eldste sønn av eldste sønn?
    Og Senita sa det, til meg, at alle pasientene på Blakstad gikk med såkalte bremsespor, i trusene sine.
    Så sånn var nok det.
    Noe sånt
    Men men

  2. Jeg har opplevd det samme på Meny.
    Har flyttet til Østlandet fra Trøndelag og hadde med meg en sønn på flyttelasset. I fjor til jul fant vi ikke EcDahls julebrus, den beste julebrusen ifølge junior.
    Plutselig en dag så jeg de i små glassflasker, og da kjøpte jeg med en hjem. Junior fikk nesten tårer i øynene da jeg kom hjem. 😍
    De bestilte opp store flasker til meg, så nå har vi åtte store flasker stående.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top