Tips på Netflix

I dag hadde eg bestemt meg allerede når eg våkna, at etter jobb skulle det bli bare avslapping på sofaen. Det har det jaggu blitt, her ligger eg som en kakemanndeig, sammen med Doc og Tassen. Men på denne tiden av året er det jo stort sett repriser på TV på ettermiddagen, så da tyr vi til Netflix. 

Nå har vi sett flere serier og filmer der i høst/vinter, men noen serier har utmerka seg som litt mer fristende å sette på play enn andre. Den vi har sett litt på i dag er Wynonna Earp, som handler om tippoldebarnet til Wyatt Earp. Alle som er like opphengt i cowboyer som Doc og meg, har garantert hørt om Earp. Han og Doc Holliday var noen fælinger, både som lovens menn og kjeltringer. 

Nå har altså arvingen Wynonna kommet tilbake til byen slekta vokste opp i, og alle de kjeltringene Wyatt knerta i sin tid begynner å stå opp igjen. Hun må bruke tippoldefarens peacemaker, altså en colt single action revolver, til å skyte alle på nytt. Etter en stund dukker også selveste Doc Holliday opp for å bistå i jakten på Wyatt’s gjenoppståtte kjeltringer. 

Noen effekter kunne vært bedre, og noen skuespillere kunne tatt actor school på nytt, men alt i alt en spennende og interessant serie for oss som liker western historie. Og så digger eg karakteren Wynonna! Hun er råtøff, beinhard, og likevel full av omsorg for alle rundt seg. Serien er basert på tegneserien med samme navnet og samme handling. 

 

#netflix #påtv #wyattearp #docholliday #cowboy #historie #peacemaker #wynonnaearp #serie #anbefaling

2 thoughts on “Tips på Netflix

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top