NÅR KOMMER BABYEN VÅR?

Hver gang et forhold dukker opp, en forlovelse blir til, eller et ekteskap inngås, er det noen som bare må spørre. “Når kommer det småfolk?”, “Blir det barn på dere nå?”, “Hvor mange skal dere ha da?” 

Disse spørsmålene fikk vi så fort eg og Doc flytta sammen, og når forlovelsen ble en virkelighet kunne vi spøke med at Max-Harry kom når som helst. Nå snart tre år etter bryllupet får eg fortsatt disse spørsmålene, men vi kan fortelle at den ene babyen vår kom for 27 år siden. Og den andre babyen vår er to år, har poter og pels, og bjeffer.

Så med andre ord, Doc har ei datter på 27. Hun er både pen og smart, liker jobben sin og å reise. Han vet vel at så heldig klarer han ikke være en gang til, så han er mer en nok fornøyd med skapelsen sin. Ellers er det jo Tassen som vi overtok etter muttern og fattern når det oppsto allergi, han er en levende kosebamse som trives i armkroken. 

Så når vi får baby sammen? Sorry, det ligger ikke i kortene våre.

Fotocred; Karina Kvernes (Hilljacks)

15 thoughts on “NÅR KOMMER BABYEN VÅR?

  1. Så sant som dæ e sagt.
    Folk må da få bestem over sitt eget liv.
    Dåkk e jo en superfamilie… så koffør forandre på dæ..som e verdens fineste å .Som har det bra sammen
    Kjempe gla i dekk alle.
    Ha en superfiin lørdag.
    Bamseklem fra mæ

  2. Det eneste spørsmålet jeg sitter igjen med etter å ha lest dette er om Doc ble pappa som tiåring 😂
    Neida, ikke så ille, men han ser jo ikke ut til å bære gammel nok til å ha en datter på 27. (Og det sier jeg mens jeg samtidig sitter å lurer på hvor årene ble av, hvordan kan det ha seg at jeg fyller 40 om under to mnd, hvordan jeg kan ha en sønn på snart 18)
    Men nok om meg. Synes det er direkte ufint å spørre om det. Det er vel ingen som har noe med det. Jeg har opplevd det selv. Jeg var gift med faren til junior frem til junio var 11 år. Hvor mange ganger tror du ikke jeg fikk spørsmål om ikke junior skulle bli storebror? At han kom til å bli bortskjemt hvis det ikke kom flere snart.
    Vel, det er ikke alle som blir gravid bare de vasker boxeren til gubben. Selv ikke om de har en fra før.

  3. Vanlig spørsmål det før ja, har selv fått det i mange år. Ingen som tenker på at det kan være et sårt spørsmål. Noen velger og være barneløs ( frivillig barneløs) , noen har mine og dine barn og klarer seg veldig godt med det, og noen får ikke barn ( ufrivillig barneløs ) godt at noen står fram og gir beskjed om at slik er det for oss så slutt å spørre igjen. Respekter at vi er forskjellige og at ikke alle vil ha de spørsmålene hele tiden. Ha en fin helg med de dere har om det er med 2 eller 4 ben.

  4. Lite gjennomtenkt det spørsmålet der… Kjenner ei som gifta srg med mannen sin etter bare etpar mnd. Dette var midt på 60-tallet, og det uunngåelige spørsmålet kom jo etterhvert: Når skal du ligge?? Dama var ikke gravid, de bare fant tonen med én gang! Nå ville dessverre skjebnen det sånn at de aldri fikk barn selv om de ønska det. Da er det jo ekstra vondt når spørsmålet kommer…
    Vi er ikke alle skapt for å være foreldre. Noen har andre prioriteringer. Det bør jo folk bare respektere….

  5. Vil man ikke så trenger man ikke. Det viktigste er å være lykkelig. Og den herlige bikkja gir dere jo masse lykke. Sånn er det i allefall her med våres lille firbente venn. Men folk må ha noe å spørre og grave om. Haha

  6. Har to voksne barn selv,men skjønner godt at noen velger å ikke få barn.

  7. Kjenner meg så godt igjen! Når man sier at det skal vi ikke ha, føler jeg meg nesten kriminell og gal 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top