Er dette svindelforsøk?

I mange år har eg hatt god kontroll på økonomien, hatt kontroll på regninger og betalt i tide. Etter betaling har regningene blitt satt i perm for å ha kontroll om det skulle komme dobbelt, noe det faktisk av og til gjør. 

Vegfinans sendte tidligere regninger i papirform, og ja faktisk noen ganger dobbelt. Og da er det steike lettvint å bla opp i permen og se hva eg har betalt fra før. Men her for et års tid siden slutta disse regningene å komme, uten noe som helst varsel eller beskjed om hva som skjedde. Etter ei stund etterlyste eg disse for å unngå å seinere gå på en smell. Da kunne Vegfinans opplyse at dem hadde begynt å sende det på Digipost. Vel, eg sjekka der, og jaggu lå det seks regninger der, hvor to var langt over dato. 

Nå som eg endelig har blitt vant til å sjekke Digipost på lønnsdato, har dem slutta å komme der. Sjekka litt rundt, og så på fb at noen plutselig hadde begynt å få regninger på vipps. Da eg sjekka vipps lå det pinadø fire regninger der, også nå med to stk over dato. 

Er det liksom helt normalt å bare starte nye prosedyrer uten å si fra om det? Er dette noe dem gjør for å forvirre kundene sånn at dem han håve inn purregebyr? Man kan rett og slett føle seg lurt! Nå har eg funnet en innstilling i vipps der man kan takke nei til å få faktura der, og eg anbefaler alle å slå av denne om du ikke vil ha samme overraskelsen som meg!

8 thoughts on “Er dette svindelforsøk?

  1. Mine regninger går inn i nettbanken på efaktura, som jeg selv legger inn til betaling. Vil ikke ha autogiro :). Varsel om at det er kommet en faktura i nettbanken får jeg på vanlig mail. Kommer det en eller annen mail i den digitale postkassa (jeg får ikke regninger der), får jeg også varsel på vanlig mail. Men jeg har ikke valgt Digipost, jeg har e-boks.
    Så her fungerer alt som det skal, men jeg har ikke regninger fra Vegfinans, og ikke Vipps, så ingen kan ta seg den slags friheter som du har opplevd. Det minste de burde gjøre, var å informere folk om endringer?

  2. Hmmm: Eg har unngått eFaktura og autotrekk på alt utenom lån og forsikringer nettopp fordi eg vil ha det gode gamle papiret.. Og ja litt info hadde gjort seg her. Utrolig at dem har lov…

  3. Eg lika ôg faktura best på den gamlemåten. Og dei som eg får på mail, og da e kun klarna, hehe, printer eg ut sånn at eg kan ha da i mappo mi. Bedre kontroll på da som e i nevane syns eg. 👍👍👍

  4. Digipost mases det om. Jeg nekter å regge meg der.
    Vipps faktura… Heck no. Det jeg ikke har på efaktura eller avtalegiro får dem fanden meg sende på epost eller i papirform. Siste er å foretrekke, noe skal jo udet gjøre også.
    Så Doc bar flink å lufte Tassen idag, godt med refleks på jakka hans. Doc altså.
    😁

  5. Kjører gamleveien mellom Borgen og Nybakk… Orker ikke køen på E16 på Nybakk på eftan. Heldigvis ikke mange som har oppdaga det enda 😁😁

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top