PERFEKT KRESJ PÅ E6 I DAG!

I dag mista eg jaggu bittelitt stolthet på vei til jobben. E6 var greit brøyta, og det gikk i fint driv i ca 70-80 oppover. Var mye trafikk og begge felt holdt omtrent samme hastighet, så eg holdt meg bare til høyre. Var dårlig sikt, og eg hadde jo god tid da. 

Så nærma eg meg avkjøringsrampen ved jobben, sakka ned litt bare for å få avstand til lastebilen fremfor, så eg skulle få bedre sikt. Blinka ut og svingte av. Der var det jo overhode ikke brøyta, 15 cm nysnø, og eg kom kjørende i ca 70. Rattet mista med ett funksjonen sin, hjulene valgte helt egne retninger, og bilen gjorde et byks. Fikk vel egentlig en perfekt breisladd og fin snurr før Cherokee’n planta trynet godt inn i brøytekanten. 

Der sto eg, på tvers på rampen, med ræva nesten ut i kjørefeltet på E6. Lastebiler og biler susa forbi i 70-80 km/t uten å vise noe hensyn. Men så kom det ei luke, eg fikk kasta bilen i revers og gravde meg ut av brøytekanten. Rakk akkurat å kjøre frem før neste bil baura seg forbi, og eg kunne kjøre videre til jobb som om ingen ting hadde hendt. 

Verken eg eller bilen tok skade, bare brøytekanten som nå henger igjen i nebbet på cherokee’n. Litt shaky skal nevnes at eg ble, selv om det bare var stoltheten min som fikk seg en trøkk. 

 

12 thoughts on “PERFEKT KRESJ PÅ E6 I DAG!

  1. Er skikkelig ekkelt å få sladd å bilen. Teller ned dagene til det er bar asfalt igjen!!

  2. Smaabydama: Ja, det var ekkelt.. Vanligvis har eg ikke problemer, men å komme fra nesten bar asfalt og rett i 15 cm våt tung snø var ikke lurt :p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top