Brå slutt på moroa!

Lenge nå har eg levd ganske så fritt og avslappende, alt eg har måttet tenke på er jobben. Hus og hjem har på mystisk vis holdt seg reint og ryddig helt automatisk, og eg har fælt sjeldent måttet lage mat. Bikkja har til og med kommet seg på do flere ganger for dagen, og eg har bare gått små rusleturer med han for moro skyld. Denne moroa har nå fått en brå slutt. 

Doc har altså begynt i ny jobb i dag, fulltidsstilling. Han er servicemann for Parkett Partner, hvilket betyr at han ikke går hjemme lenger. I dag når eg kom fra jobb i 15 tiden, sto det ikke klart noe gourmet på duk og dekka bord. Ingen klær har blitt vaska, og bikkja masa fælt om dotur. 

Nå må eg altså opp av sofaen og bidra på lik linje med Doc for å holde huset levelig, for så lenge vi begge er i jobb må vi dele på alt hjemme. Det er jo for så vidt rettferdig nok det, men tenk så mye sofatid eg nå må ofre for at han skal få lov å være med og bidra økonomisk. 

Eg måtte faktisk rydde kjøkkenet, tømme oppvaskmaskina, og gå ut med søppel for å i hele tatt kunne lage meg mat. Kjøttkaker i lompe ble det, for eg er verken oppfinnsom eller kompis med kjøkkenet. I tillegg måtte eg fyre i peisen, helt på egenhånd. Nei livet kommer til å bli hardt fremover nå, men til gjengjeld får eg en mer lykkelig Doc og vi får bedre økonomi. Er vel verdt å ofre litt for det?

Tassen holder utkikk etter matfar

 

Fikk da fyr til slutt

10 thoughts on “Brå slutt på moroa!

  1. Grattis med fulltids jobb. Å være i jobb, ha tilhørighet i yrkeslivet er veldig viktig. For meg var den perioden jeg sto utenfor yrkeslivet noe av det verste jeg har vært igjennom. Grattis til DOC og stå på 👍🏻

  2. Gratulerer med jobb til Dock og flink har du vært 🖒😀og det må jo være godt med en inntekt til i heimen 🖒😀god mandag kveld ønskes 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top