Mat

Når Hellstrøm er borte!

Regner med at mange av våre venner og følgere nå har fått med seg den harde sannhet om kjønnsfordelinga i huset her. Doc er det som sørger for variert kosthold, med sine fløterike gourmetmiddager, og det er alltid han som ser et støvkorn først. Nå som han er bortreist er det derfor andre boller hjemme, bokstavlig talt. 

Ingen grunn til å frykte, Dask går ikke ned i vekt av den grunn, eg har da næringsvett. Bare ikke fullt like glad i kjøkkentjeneste. Det er ingen hemmelighet at Doc ser opp til Hellstrøm, og forøvrig er de to gutta meget enige i at industrimat er tull, derfor kaller eg Doc for Hellstrøm i kjøkkensammenheng. Eg på den andre siden, er meget fornøyd med oppfinnelsen ferdigmat. Nå må eg altså benytte meg av sjansen til å dytte innpå all den maten som Doc vanligvis ikke lar meg bringe til hus. 

Stabburslykke

Mandag starta eg med den fantastiske herligheten fra Stabburet, Grandis med kjøttdeig og løk. En himmelsk følelse da smaksløkene jobba på spreng imot nervene av at osten brant seg fast i ganen. Tassen kunne også bekrefte at det smakte fortreffelig, etter å ha slukt et stykke uten å tygge. 

Fiskedam på Kinaen på Kløfta

Tirsdag ble det enkelt. Doc liker jo ikke kinamat, men det gjør naboen. Vi tok derfor turen til kinarestauranten på Kløfta, for å feire bursdagen min der. Eg hadde lovd henne middag på bursdagen min, og med min Konfyrekspertise sto det mellom grandis og restaurant. Det ble innbakt kylling med sursøt saus, du vet den som egentlig ikke er god, men du bare må ha den. 

Kan se ut som gourmet med rette kamera

I dag var eg tilbake til kokkelering igjen, men siden eg mister kontrollen om eg har mer enn en kjele å røre i, valgte eg en rett Doc ikke engang tillater meg å lage når han er i hus. Spaghetti a la capri, ei min favoritt, men siden det er lettvint og Doc ikke takler den, spiser eg den på trass når eg kan. Foruten en konsistens som graut og smak som en rap fra dagen derpå, er de 8 pølsebitene og 4 kjøttbollene helt OK. Hva morgendagen bringer på bordet er det bare morgendagen selv som vet, det må uansett være noe Doc ikke tåler synet av!

 

Bloggen vår

Oss på fb

 

#mat #gourmet #kjøkken #kokk #hellstrøm #docogdask #norskerednecks #industrimat #ferdigmat #restaurant #kinamat #stabburet #grandiosa #grandis #spaghetti

Category: Mat

9 thoughts on “Når Hellstrøm er borte!

  1. He he, herlig =) Det er det samme her også, den uka gemalen har sisteturer nyter frua alt han ikke liker, samt ser en del filmer og programmer han ikke liker. En må gripe sjansene med begge henda når det er mulig =) Så i kveld blir det ostepop 😉

  2. Haha hær e d litt om vendt…e æ som e gourmet mn i dag når gubben va borte blei d grændis😉😉😉

  3. For en gang skyld er jeg enig i DOC sin varierte kost . Maten du har spist frem til nå står ikke på min meny noen gang. Fysj.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top