BOMMA PÅ DATO, NYE PLANER PÅ GANG!!

I dag er vi jaggu godt slitne hele gjengen. Kålroten fikk eg skrelt i går, så pappa kunne lage kålrotstappe til pinnekjøttet. Det var mye mat, og flere av oss tok flere porsjoner. Hvor vidt det var lurt eller ikke, vites vel bare av magene våre, som endte med å stå på spreng hele veien rundt bordet. 

Det var egentlig helt greit at vi hadde bestemt oss på forhånd om å droppe dessert, tror ikke noen av oss hadde hatt plass til noe eventuell riskrem eller multekrem likevel. Vi fikk klare oss med flytende dessert, der var det jo nok å velge i. Og etter hvert dukka det opp tre skåler med smågodt og en bolle med chips, vi led ikke akkurat noe nød. 

Litt utpå kvelden skulle Doc og Tom Arne bare en liten tur bort på skolen, der var det nemlig 25 årslag, og sikkert litt mer liv for gutta enn stua vår kunne tilby. Men da Doc ringte meg og lurte på hvor i alle dager eg hadde blitt av, skjønte eg at en liten tur ville vare litt lenger. Eg satt jo igjen med resten av gjestene våre, og hadde ikke gått noe sted. Omsider klarte de siste i 25 årslaget å følge Doc hjem, etter sola hadde stått opp, han kom ikke lenger enn til sofaen. På det tidspunktet fikk han ikke med seg den knekte antikke stolen, som lå i deler på kjøkkenbenken. Den hadde bare gitt etter for alderdom i løpet av kvelden. 

Man blir sliten dagen derpå, men likevel ble det frokost i saloon, med egg og bacon og capri sonne. Velstand på bygda. Vi har fått rydda unna det meste nå, og Doc har sovet noen timer i ettermiddag. Heidi og Tom Arne tok med Amigo og reiste hjem i sta, og vi ble enige om at Amigo og Tassen må ha playdate igjen.

 

Så kom svigers innom med hjemmelaga påskesnadder, og vi ble sittende å prate ei stund, mine foreldre, svigers og meg. Da kom vi innom tema påskedans med Hilljacks, og der har eg og Doc gått på en smell! Dansen som vi hele tida har trodd var påskeafta, er faktisk på onsdag, rekker Doc å bli kvitt fyllesyken til dess?

Nå kom forresten Jim Stirling innom for en prat, vi har jo noen planer som han hjelper oss litt med. Jim er jo en redneck med skikkelig oppfinnerteft, så vi har fått noen gode tips. Det er mange ideer og tanker i sving nå, og en del av dette kan dere muligens se i løpet av sommeren, men ingen ting røpes nå. Ta gjerne en tur innom STIRLING STATION i påsken, det er åpent torsdag, fredag, søndag og mandag, se mer på Facebook siden HER

 

 

#fest #pinnekjøtt #mat #hilljacks #påske #saloon #hund #stirling #docogdask #norskerednecks

5 thoughts on “BOMMA PÅ DATO, NYE PLANER PÅ GANG!!

  1. Kos dere godt i påsken. Snart kommer våren for fult.
    Godt å se at det er full rulle og stormende jubel 🙂 slik det skal være 🙂
    Var bare en tur innom bloggen – for selv ferierer jeg i påske uka – stille og rolig.
    Fortsatt god påske 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top