HELT GREIT MED LITT FEBER

Brøytekantene er borte, og det begynner så smått å våres her. I helga bestemte vi oss derfor for at denne uka skal syklene ut, frem fra den gjengrodde garasjehulen sin. Vi skulle kle oss i rosa trikot og sjekke hvordan vi lå an i løypa, bokstavelig talt. Siden vi begge skal sykle Birken i år, er det på tide å starte treninga nå. 

Det var bare en ting som satte en stopper for denne planen i går, formen var ikke på topp. Vanligvis kan man fungere noenlunde selv om man er litt slækk, så eg reiste på jobb en tur. Etter å ha stirra i en PC skjerm i to timer, med stigende feber og økende skallebank, dro eg hjem. Eg hadde i det minste prøvd. 

Med denne formen passa det jo å lage suppe til middag, og når det står 5 min koketid på posen – hva er vel bedre enn det? Tja, man kan vel aldri stole på Toro, for etter 15 min var fortsatt makaronien i tomatsuppa stein hard. Det ble en tålmodighetsprøve, men omsider kunne eg slurpe i meg ei brennheit suppe som satte spor i ganen. 

Doc derimot lå på sofaen og mente at eg måtte henge opp klær. Greit, eg gjorde det. Enten så trodde han ikke på at eg var syk, eller så ga han blaffen. Enkelte dager går det nemlig sport i latskap her i huset, selv om det heldigvis er svært sjelden. Men sånn bare for å bevise min sykdom, fikk eg leita frem det gamle trofaste termometeret vårt og putta det under armen. Etter endt piping viste det 38,8 grader celsius, da er man jo temmelig nær ei manneinfluensa. Så gårsdagens planlagte sykkeltur ble da bytta ut med halslinser, mentolrøyk, pledd og Paracet. Passa egentlig greit når det regna trollkjerringer.

I dag derimot har feberen sluppet taket alt, og sola skinner som bare det. Men fortsatt litt snufsete, hosten sitter i enda, og det blåser godt ute. Tenker vi venter et par dager til før sykkelen lures frem, men innen ei uke skal sykkel og Superselma sykkeldrakt ha blitt testa!

Vil du bli med å sykle Birken for å gi lysglimt til kreftsyke barn? Ta en titt //HER//

6 thoughts on “HELT GREIT MED LITT FEBER

  1. Masse fortsatt god bedring oversendes :-)) Godt bedringens vei ikke lå så langt unna, her skinner sola fra knall blå himmel. Så nå sankes det C vitaminer i bøtter og spann 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top