ENDELIG I GANG

I går skjedde det igjen, det som liksom ikke skal skje. Huset ser ut som et industriområde, støv og møkk over alt. Hagen ligna mest på fyllinga, ting flyter over alt. Og vi var ikke i seng før kl 23, ikke fordi vi gjorde så mye, men fordi vi ble sittende ved titteboksen. Vi skulle liksom få gjort så mye, og vi skulle i seng til vettug tid. Det skjedde altså ikke. 

I dag våkna eg igjen like dautrøtt som vanlig, men fikk da krabba ut i bilen og kom meg på jobb. Gubben hadde alt vært på jobb noen timer da han. Da eg kom hjem igjen ble eg møtt av en staut kæll i bare shorts, som sto ute i hagen og jobba, med et bål som brant i bakgrunnen. Litt sånn filmfølelse faktisk. Det var Doc som hadde kommet hjem før meg, og endelig satt i gang aksjon sommerhagen. 

Det var jo klart at eg bare måtte finne meg en shorts selv og bli med på dette, men det skulle vise seg å bli en utfordring. Etter å ha gravd frem alt av fjorårets sommerklær kom eg til kort, alt hadde krympa. Slengte på meg ei tynn joggebukse som eg dro opp til knærne, og flekka av meg t-skjorta, og var klar til dyst. 

Vi fikk gjort ganske mye, rydda inni industriteltet, ja det som var halvveis ødelagt. Resten av duken på det røk på bålet, for vi har andre planer for det teltet, men det kommer vi til seinere i vår. Tomgods fra fjorårets sommer er sortert, så får vi se hvor rike vi blir på det da. 

Dette industriteltet skal vi uansett flytte litt på, og feste det litt bedre så det tåler ei vindkule. Så da måtte vi ut og handle sement. Eg så mitt snitt i å skaffe meg ei ny sånn posete stor og god knebukse, så Doc måtte svippe innom senteret på Kløfta. Der fikk eg jaggu meg kortet til Doc aleine med inn på senteret, det er ikke hver dag nei. Dermed ble eg ei knebukse og en shorts rikere, og Doc ble noen hundre fattigere. 

Etterpå fortsatte han litt i hagen og i vogna, mens eg dro over alle flater med spylervæske og tørkerull. Da gjenstår jo bare gulvvasken i morgen, og badet da, vi får se hvem som tar det da. Dagen i dag ble nå avslutta med Runniburger på Årnes, for det skal jo legges ned snart, og vi kan ikke gå glipp av den burgeren nå. Godt var det, og mett ble vi. Det er fortsatt i skrivende stund langt over 20 grader, men akkurat nå skal beina opp i vater og titteboksen på. Vi tales!

 

12 thoughts on “ENDELIG I GANG

  1. Syns dere er flinke og det er kjempe spennende å følge dere..hva jobber Doc med for tiden? Fremdeles laget emblemer til å trykke eller legge på bilder osv..til sist..hadde det vært en mulighet at det hadde kommet opp på fb når det ligger nye innlegg på bloggen din?Ha en fin dag i morgen begge to og nyt fridagen. Klem

  2. Anniken Kvamsø: Hei 🙂 Doc er snekker nå han, men kan fortsatt lage enkle trykk.

    Vi deler bloggen på våre fb sider, og på Doc og Dask sida vår hver gang vi har nytt innlegg, og vi deler på snappen redneckdask.
    For å få bloggen opp i nyhetsveggen din på fb Lan det være lurt å være aktiv på Doc og Dask sida vår, for Facebook regulerer hva du får se ut i fra hvor du er aktiv 😉

  3. Så doc og tassen igår når vi kjørte forbi på vei til Fenstad😀flinke er dere ,ha en super fin himmelsprett dag🌞selv koser vi oss i sunne på campingen denne helga😀🌞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top