DET SLÅR IKKE FEIL!

Morgenen i dag starta som en hvilken som helst vanlig fridag, på flere måter. Doc var først utav senga og tok en rusletur med Tassen, så han fikk gjort sitt. Av og til misunner eg bikkja som bare kan gjøre sitt hvor som helst ute. Omsider kom bikkja opp i senga og vekka meg, for det er viktig å holde flokken samla. 

På kjøkkenbenken sto Doc og klargjorde bacon, så smaksløkene mine holdt på å drukne i vann. Nå var det lenge siden egg og bacon her gitt. Men midt i forberedelsene gjorde tankene til Doc et byks, han fikk plutselig for seg at han skulle ha kokt egg i stedet. Da var eg rask å tilbydde meg å lage egen frokost, for eg var innstilt på egg og bacon. 

Frokosten ble god den, selv om eg måtte lage min egen, mens Doc slafsa i seg ei skive med kokt egg og kaviar. Vel fordøyd gikk vi ut og fortsatte ryddinga fra i går, denne gang i garasjen. Vi har fått tømt litt, sortert litt, og kasta litt. Og bikkja får litt kos innimellom takene, ja han er selvsagt ute med oss. 

Men så, eg skulle bare ta en kjapp røyk før eg fortsatte basketaket, det var da det skjedde. Crohnsmagen min var ferdig å fordøye frokosten alt, og eg måtte løpe på do. Rakk det med god margin denne gang, slang skinka på ramma og gjorde det som var påkrevd der. Men mens eg da sitter der og kjemper med mitt, banker det forsiktig på døra. Eg kunne ikke annet enn å fortsette med mitt. 

Andre gang det banka på, noe mer intenst, skjønte eg det var alvor. Doc som ikke har galleblære hadde fordøyd egget sitt like fort, og nå var det krise. Det slår ikke feil, hver morgen, samme rutine. Vi har jo bare en do, da var det egentlig bare å knipe igjen og slippe neste mann til.

Imens han da sitter der i begges skitlukt og ferdigstiller sitt arbeid, kjenner eg at det igjen presser på. Fikk ikke gjort meg ferdig. Tenker på dassen i vogna, men den er faktisk tømt for en gangs skyld. Nei eg måtte pent vente. Da han endelig var ferdig, kunne eg løpe inn og fortsette der eg slapp. 

Så nå er morgenrutina vel overstått for denne gang. Bare synd ingen av oss skal på jobb før mandag, for nå blir det mange morgener med hamring på dassdøra her. Men først av alt, nå kan garasjeryddinga fortsette!

 

16 thoughts on “DET SLÅR IKKE FEIL!

  1. Å kjære vene😂😂 litt av en” morgenrutine” skulle nok hatt en do vær dere to😊

  2. Hahahah, herlighet, lo høyt!!! Har registrert at mitt “filter” for hva som er privat har blitt noe utvidet etter jeg fikk crohns, og jeg ler godt av at jeg ikke er alene om det.:D

  3. Hehe, njæ. Selv kommer jeg knapt nok ut døra med ibs?en og skal søke ufør i en alder av 27. Jeg hadde ikke klart noe redneck liv 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top