HJEMME MED BRENT ØYE…

Så fort Doc våkna i går morges, var det bare å få av plasterlappen på øyet, han måtte jo sjekke synet etter lørdagens uhell. Om du ikke har fått med deg hva som skjedde kan du lese det HER. Synet virka, og etter en dusj kvikna han da til litt etter litt. Det var jo heldigvis ikke innpå øyet, men på kanten på nedre øyelokk. Hevelsen og det at smertene fortsatt var der, var jo ikke å få gjort så mye med. Brannsår svir, det vet Doc nok om etter at brunøyet en gang ble brent, mer om det HER.

Vi takka for oss, ønska mamma og pappa god tur til vest, og satte selv kursen nordover. Er jo noen timer fra Kristiansand til Kløfta, og med en ekstra fridag ville vi campe halvveis. Vogna hang jo alt på, så det skulle ikke være noe problem. Det finnes mange flotte campingplasser langs kysten fra sør til øst, men kronene må også være mange på de fleste stedene her. 

Med nye stoler i bursdagsgave til Doc fra Dask sin familie i vest

Etter å ha søkt og googla ei stund, fant vi en idyllisk holme utenfor Sandefjord, Granholmen camping. Her var det skikkelig fint, med både strender og pub, strøm til vogna og et helt greit sanitæranlegg. Og prisen? Helt i vår gate. Vi testa ikke puben, for vi trengte hvile nå, var faktisk i seng rundt kl 21. Du vet du er tidlig i seng når du ligger våken og hører på alle barna som er ute og leker. Det var egentlig helt greit. 

I dag var vi så tidlig oppe at vi var hjemme før verste trafikken starta, og nå er vogna alt rydda. Svigers har kommet med Tassen, og eneste som gjenstår er å få den hersens potetbakeren av bilen. Er god å bruke, men tung å flytte på. Så skal eg prøve å få Doc til å sitte stille 4 sekunder, for øyet bør vel smøres snart.

«Potebakeren» veier litt, så eg får ikke hjulpet

Tassen fant fort skyggen i dag

 

16 thoughts on “HJEMME MED BRENT ØYE…

  1. Uff det ser ikke mye godt ut , men bra det ikke var verre. Masse god bedring til Doc, godt du passer på så han får smørt øyet 😊

  2. Han er da uheldig denne karen din. Måtte le litt her i dag og, for Bjørnar presterte å tråkke på en planke med spiker i. Så ser du han humpende på jobben så vet du hvorfor😉😉

  3. Uheldige Doc da😊Men følger en annen blogg også som var veldig lik deres.Han Kristian i Norske Redneck hadde også et uhell med øye.🤔Syntes faktisk den blir mer og mer lik din/deres nå. Må jo si at du skriver så bra at skjønner at folk kopierer stilen din 😁Stå på jeg gleder meg til hver dag som du legger ut noe.Håper å treffe dere ved en anledning for dere virker så jordnære og herlige.😊 Har så lyst til å ta turen til denne sumpen da jeg har ei kusine som bor i Hyggen.😊

  4. Uff å huff Doc….Masse go bedring me øyet☆ Eg va ute i heia på lørdag(bare noen få hundre meter fra huse) me motorsaga å kvista et tre før eg sko begynne å sage det opp i stokker så klarte eg å vær borti i venstre knee mitt,så da blei det en tur t mandal legevakt å fått sydd det i sammen me 5 sting…Dette irritere meg at det kunne skje for har jo stått sååå mange timer me saga å aldri vært i nærheten av å dumme meg ut som nå :-(Men har nå i dag fått meg ei vernebukse så i mårra så står eg nok oppe i heia ijen for å kviste ferdig tree! Still going strong m/

  5. Elisabeth: Ja det er viktig å hoppe opp igjen på hesteryggen, men med bedre utstyr 😉 Man kan ikke stoppe for et uhell så lenge det ikke er alvorlig 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top