NATURISTER FÅR OGSÅ SKILLE

Muttern har ofte sagt at eg burde vært filosof, for eg tenker på mye rart og har både hypoteser og konklusjoner på det meste. Selv om kanskje ikke alt stemmer, høres det logisk ut i mitt hode. Det er også ting som ikke har et konkret svar eg tenker på, ja det er rett og slett mange rare tanker og ideer oppi hode mitt. De fleste tenker vel på rare ting av og til? Det gjør i alle fall Doc også til tider, men det tar vi en annen dag. 

På snap i går la eg ut bilde av slippersskille, riktig nok inspirert av ei venninne, Thea (superdama på snap). Men eg har selv alltid vært opptatt av skille, det er jo der man ser hvor brun man har blitt. Andre soler seg gjerne med patronene løs for å unngå skille, mens eg er besatt på å sole meg helst i samme bikini flere dager nettopp for å få skille. Nye bikinien min har jo samme fasong som en bh, så når den er til vask kan eg jo bruke en vanlig bh, og likevel få snorrett skille. 

Skille har altså alltid vært viktig, og det har blitt målt og sammenligna med søstre og venninner opp gjennom hele oppveksten, og det måles fortsatt. Det eneste som har forandra seg er hvor man måler dette fargebeviset. I ung alder gikk det mest i ei blomstrete badedrakt, som etterhvert ble bytta ut med bikini. Da var det viktig at alle bikiniene hadde samme fasong, selv om det var på den tida da eg kunne kle meg i hva som helst uten å bli tatt for å være et oppspist fugleskremsel. Når eg begynte å bli voksen, altså formfull på pent norsk – bikinioverdel og shorts. Det er sistnevnte stil som kjøres enda, en blanding mellom komfort og mindre skremte mennesker rundt meg. 

Det har jo vært nevnt før at vi er naturister, ja når vi har tid da. Har blitt så mye på plakaten fremover, så vi får se om vi rekker en tur til Sjøhaug Naturistcamping i sommer. Men vi kler oss ikke naken for å unngå skille, det er bare så forbannet behagelig å gå uten en tråd. Har du kjent på den følelsen noen gang, det å gå fritt ute helt naken? Du burde prøve det, det kan ikke beskrives. Vi trives i alle fall med det, så eg har måttet finne et helt eget sted på kroppen for å måle skille. Under gifteringen ser man det jo, men det må være litt mer enn som så. Sist vi var på Sjøhaug kom eg derfor på en genial ide, for hvilke sko er det eg bruker hele sommerhalvåret? Jo slippers! Så nå tar eg aldri av slippersene utendørs, eg soler meg faktisk med slippers! (Har faktisk testa slippers i solarium en gang)

Du lurer gjerne på hvorfor det er viktig å måle skille? Vel, eg aner ikke. Kanskje eg bare føler meg vel når eg ser litt farge på kroppen, man ser jo friskere ut med bittelitt farge da. Og så gjorde eg jo det sjakktrekket å gifte meg med Doc, som blir brun av sola på yr.no. Uansett hvor mye eg sitter i sola, ser eg likbleik ut i forhold til han. Og når eg i tillegg nå bruker solfaktor 50+ pga det er cellegift i medisinene mine, det er jo klart at trangen for skille blir større da!

16 thoughts on “NATURISTER FÅR OGSÅ SKILLE

  1. Prøver å unngå det skillet der,syns det er så “stygt”.Går for det meste barføtt og om jeg må ha på meg sko blir det sko som dekker hele foten eller klikk-kliakker ( som er umulige å få tak i i dag) men jeg er så heldig at jeg fortsatt har flere par fra “gamle dager”.
    Hilsen synskepeggy.

  2. Har ikke vært på sjahaug meen kan virkelig anbefale isefjær på. Det glade sørland. Virkelig avslapping. Goo sommer kooz dykk blommis

  3. HEhe se der ja! Du fikk til et eget innlegg om skille du! 😛 Haha, hva du klarer! <3
    Ja, jeg måler skille, men mest for å kunne gni i trynet på andre at de er bleike! 😛 hahahaha

  4. Du må skrive godt siden ei fra redneck skriver om samme temaet veldig ofte.Lurer da på en ting;samarbeider dere?Håper du svarer ja for ellers hadde jeg aldri giddi å blogga om jeg måtte kopiere etter andre for jeg har jo sett dere begge to på det TV programmet så dere må ihvertfall kjenne hverandre?Du skriver forresten fint og morsomt.Sees vi på Vinstra?Tenkte oss en tur dit i år om vu får bussen på veien da.hehe Vi er en gjeng fra Askim som tenkte å prøve Vinstra😊

  5. Anonym: Hehe, nei eg og Doc samarbeider bare med Forente Rednecks, vi skriver bare det som faller oss inn, eller det vi driver med i hverdagen 😉
    Blir nok ikke Vinstra på oss i år, vi skal til Skjåk vi 😉

  6. Skille fra bikini hører sommeren til synes jeg . Sånn har jeg alltid tenkt . Da ser man jo faktisk hvor blek man egentlig er . Ha ha

  7. Du skriver godt, morsom lesning. Sjøhaug er bra, vi har vært der mye. Men Gustavsberg er bedre. Kom og prøv dere også.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top