DET VERSTE EG HØRER!

Sommerhalvåret har virkelig sin sjarm, man er ute hele dagen og driver gjerne litt i hagen, eller sitter rolig i en solstol. I helgene blir det gjerne noen kalde brune, og litt festligheter med god musikk. Ofte utendørs til langt på natt, man skal jo ikke sove bort sumarnatta. Da blir det gjerne noen konsekvenser å ta, eller mas fra folk om diverse. Så her har eg ramsa opp noen ting som kan være steike plagsomt å høre. 

Slutt å klø!

Når kroppen er full av myggstikk, og man er allergisk så det hovner opp til store tennisballer. Da klør og verker det noe sykt, man klør gjerne litt på det uten å tenke seg om. Det er alltid noen i nærheten som sier man ikke må klø. Vel, lett for andre å si eller? Når man får 48 nye stikk daglig, og hele kroppen brenner, da klør eg samme pokker! Det er faktisk umulig å unngå. Eller «prøv å ikke tenke på det» Jada, hvordan la vær å tenke på noe man kjenner konstant, fra nederste tå til øverste hårsekk?

Ta deg en shot da!

Nei! Sier eg jo! Det er ikke det at eg ikke vil ha, men eg tåler ikke sterke saker, magen min er ikke frisk. Så om du virkelig ønsker meg vondt, kan du fortsette å mase! Om eg tar en sterk shot, eller ei appelsin for den del, risikerer eg mageknip fra helvete, og en portapotti som må tømmes lenge før planlagt. Så vær grei og godta at eg drikker mine egne velvalgte flasker. 

(Vil du absolutt servere meg dram, gi meg Tennessee coffee) 

 

Bare hopp uti, det er ikke kaldt!

Bading ja, eg elsker å bade, men på mine egne premisser. Eg må ta den tiden eg trenger på å komme meg uti, og venne meg til vannet cm for cm. Dessuten svømmer eg helst på grunna der eg vet eg ikke går under så lett, så nei, eg gidder ikke bare hoppe uti det. 

Du har jo Glomma og Mjøsa!

Eg vil ha sjø, salt, lukta av tang og tare, plukke småkrabber i fjæresteinene. Ja eg savner sjøen hver dag i dette været, da er ikke et halvmuggent vann eller ei elv helt det samme akkurat. Dessuten er det gjedder der, og de kan faktisk bite. Nei takke meg til brennmanet og torsk. 

Bare ikke tenk på det!

Når det er noe som plager, enten det er bikkja, gubben, venner, økonomi, osv, så er det alltid noen som sier vi ikke skal tenke på det. Men hvordan i huleste er det mulig å bare la vær å tenke på noe som man kanskje har lyst å få gjort noe med? Det er over min fatteevne. Man vil jo gjerne få saken ut av verden, og da blir man gående å gnu på det til det er løst. 

Du burde slutte å røyke!

Jepp, i know! Alle burde slutte å røyke, vi vet det er farlig. Men når folk maser på det får eg bare mer lyst på røyk. Eg vet forbasket godt hva helsegevinstene er ved å slutte å røyke, men det er ikke bare å gi seg for alle. Det er fullstendig individuelt hvordan man reagerer på sigaretter, og hvor avhengig man blir. Selv om noen klarer å gå fra 100 røyk daglig til null på ett døgn, betyr det ikke at resten av verdens røykere bare kan stumpe røyken.

14 thoughts on “DET VERSTE EG HØRER!

  1. ikke lett og slutte og røyke , det vet jeg , men etter jeg gikk på denne smellen med pumpen , sluttet jeg på dagen , har ikke tatt en eneste røyk , har til og med røyk liggende i huset uten og røre de , skal være sterk og holde ut , har gått bra så langt , jeg kunne ikke gått på røyke kutt kurs eller høre på råd osv , blir aldri røykefri av det jeg , kuttet på dagen , det funker

  2. Frode: Så sant, når man får en sånn sterk oppvekker som du fikk, er det helt klart lettere å skutte 😉 Du er tøff som holder deg 😉

  3. Er så enig med deg!
    Før stupte jeg uti vannet, nå må jeg ha tid.
    Jeg velge også selv hva jeg drikker, enten det er Pepsi Max, øl, eller rusbrus. (Nei! Cola zero er ikke Pepsi Max!)
    Men vet du forresten at det finnes leger som sier at Morbus Chrons er en av sykdommer hvor det er positivt å røyke? Man mister ikke bivirkninger av røyk, men av en eller annen grunn kan det se ut som om røyk kan hjelpe mot morbus Chrons.
    Og en annen ting, har du hørt om do-kort?
    Jeg har det og er ikke redd for å bruke det 😂

  4. Torgersdatter: Her går det mye iste faktisk, det er helt gull mot magen 🙂
    Har hørt at hvis man røyker fra før av, kan det blusse skikkelig opp om man slutter. I januar i fjor prøvde eg å kutte ut røyken, og det var da eg begynte å få de syke magesmertene, så ja eg tror på det! 😉
    Har tenkt å skaffe dokortet, leste om det for en uke siden :p hehe

  5. Idet jeg kom til avsnittet om røykeslutt, var jeg akkurat på vei til å tenne meg en sigg. Som absolutt ikke var feil:P
    Ellers skal alle stikke nesa si i andres saker, og det er utrolig irriterende…

  6. Dere får komma ned hit, har hytte ved sjøen 🙂 Så kan du plukke krabber og bade så mye du vil (eller ikke vil) hehe! Neida, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i flere av punktene du nevner. Fantastisk irriterende spørsmål. Skulle tru folk ønsker dårlig stemning 😛

  7. Madelen Berg: Ja, sant? Kanskje eg får lurt med gubben i sommer 😉
    Når eg får sånne kommentarer får eg bare skikkelig kyst å kverulere :p hehe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top