AMERICAN PICKERS I NORGE

Har du sett det programmet med Mike og Frank, hvor Danielle sender dem de rareste steder for å finne gjemte skatter blant skrot? Dem reiser rundt og besøker låver, garasjer, gamle butikker osv der folk har samla på alt mulig i mange år. Her finner de mye både antikk og morsomme ting som dem kjøper, jo det blir jo gjerne litt pruting og forhandling da selvsagt.

Dette bestemte vi oss for å prøve nå, siden vi har planlagt å ikke ha noe nytt annet enn tannbørstene på campingen. Hva er vel bedre enn å dra rundt og finne både gammelt og nyere bruktvare? Det gjelder bare å oppsøke de rette menneskene, eller å være heldig med kontakter på sosiale medier.

Denne uka har eg etterlyst gamle ting til camping og båt, ja egentlig alt utenom selve vogna og plattingen, og responsen har vært stor. Vi har sett for oss å ha et maritimt tema på tomten, og da helst i marineblått, lyst grått og hvitt. Så tenker du kanskje; kan man være kresen når man absolutt skal ha brukte varer? Ja! Så enorme mengder det er med ting som settes bort eller kastes daglig av folk som er bitt av kjøpemani, bør man kunne være litt kresen selv med gjenbruk. I tillegg er det minst like bra for miljøet som å kjøre Durasellbil.

I går på vei hjem fra jobben, svinga eg derfor innom ei veldig hyggelig dame med stor garasje. Her var det mye moro å titte på, og flere ting som passer inn i planene våre på tomten. Da var vi i gang, og dette var moro! Fikk med meg mange flotte pyntegjenstander, en lampe av glasskule og hamp, og noen krakker, og vi ble raskt enige om pris. Glad og fornøyd kunne eg kjøre hjem og vise gubben fangsten.

En liten middagspause måtte til, det ble noe så enkelt, men undervurdert, som fiskekaker, før turen gikk videre. Eg skulle møte ei annen hyggelig dame på Nes Kirkegård, og her kjørte jo eg selvsagt feil. Det logiske for meg var å svinge inn til Nes kirkeruiner, for det var der eg og Doc gifta oss. Omsider fant eg riktig kirke. Her sto to damer klare med en stor kartong til meg, med mye fin maritim pynt som dem mente kunne være over 20 år gammelt. Det så jo like fint ut enda, så eg takka pent ja, men noe pris ville dem ikke diskutere, dette skulle eg få. I tillegg hadde dem mer liggende hjemme, så eg må bare finne et tidspunkt å besøke dem på. Helt fantastisk, sånt liker vi!

På neste runde ble Doc med, vi skulle hente et fortelt til vogna. Det er jo greit da, to ser bedre enn en, om det er noe skader eller noe sånt. Men det var det jo ikke, teltet var helt og fint, og i rette fargene selvsagt. Så vi tok det med oss hjem. Dette skal vi prøve på vogna på fredag, så betaler vi om det passer, eller returnerer om det er for lite. Litt vanskelig dette med mål og sånn på ei så sjelden vogn, spesielt når vi glemte å måle den før vi reiste hjem søndagen.

Videre kan vi fortelle at det stopper ikke her. Vi venter på to pakker som skal komme i posten nå, en med servise og en med pledd og pynteputer. I dag skal eg faktisk hente en stilig koffert med grillsett, og i morgen skal eg hente rottingmøbler. Det er enda litt diverse vi mangler, skulle hatt 6 hvite, grå eller blå regulerbare hagestoler, og så trenger vi en kommode på ca 80-100 cm høy og max 120 cm bred. Har du noe sånt, eller evt noe annet vi ikke har tenkt på, er det bare å si fra! Du kan kontakte oss på mld på Doc og Dask på fb, eller kommentere på bloggen her (bare husk kontaktinfo, den blir bare synlig for oss).

4 thoughts on “AMERICAN PICKERS I NORGE

  1. Dette er moro og henge seg på , american pickers og storage wars er noe vi følger med på , er utrolig hva de finner og tjener peng på , ligger mye skatter rundt i Norge og , garantert , vi skulle ta en landet rundt turne med stor bil , vi kunne tjent masse på det

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top