CAMPING FOR HELSA

(Best buddies på dans på campen)

Det er ingen hemmelighet at crohns og varme ikke passer veldig godt sammen, så denne sommeren har eg vært mye sliten. Nå har mye av smertene begynt å komme tilbake også, i tillegg til at kroppen ikke klarer ta opp like mye næring fra maten eg spiser. Da er det bare en ting som hjelper, å slappe av. Bare det å tenke på husarbeid gir meg faktisk mageknip. 

(Brukbar aircondition i forteltet) 

Men eg gidder jo ikke å la dette styre meg, eg vil jo kose meg som alle andre. Livsnyting er vel eneste faget eg har toppkarakter i, så da må man gjøre det beste ut av det. Campingen har blitt vårt fristed, der senker skuldrene seg automatisk, og der kan vi virkelig slappe av. Derfor kommer vi nok til å tilbringe mye tid her i sommer, og derfor var vi her i helgen. 

Vi har stort sett sittet i hver vår hagestol, og bare bevegd oss for å gå på do eller smøre på mer solkrem. Vi har vært storforbrukere av brus og snacks, og bare nytt livet fullt ut. Sløving på høyt nivå altså. 

(Tassen koser seg på camping) 

Fredagen var Tommy innom så vi kunne overrekke sjekken til Superselma fra hagefesten, mer om det HER. På kvelden satt vi hos Nina og Jonny og spilte yatsi faktisk, og det var utrolig moro. Sønnen til Nina mente vi var pensjonister hele gjengen, og det kan vel nesten stemme med at vi spiste surmelk og kavring etterpå. Litt seinere satt vi hos oss og løste verdensproblemer til klokka nærma seg ett. Forbipasserende stoppa innom fordi de hørte hvor gøy vi hadde det, men ikke alle trodde på det faktum at vi var helt edru alle fire!

Lørdagen kom Lene og Lars ned, de hadde med telt som de slo opp bak vogna vår. Livlige koselige folk. Det ble bading på stranda og mer yatsi, men lørdagen drakk vi bobler til yatsien, for det skulle være live musikk på campen. Mange hadde tatt turen opp til teltet for å høre musikk og svinge rockefoten, og stemningen var skyhøy, virkelig trivelig med variert musikk. 

I dag har eg sovet en del, for man blir jo så klart ekstra sliten av bobler og dans også. Men litt moro må man faktisk ha av og til, det blir i alle fall ikke bedre av å kjede seg eller sitte og synes synd på seg selv. Nå er vi hjemme igjen, og sofaen skal inntas ut kvelden med litt humor fra titteboksen. Vi tales ved!

18 thoughts on “CAMPING FOR HELSA

  1. Har man ferie så har man ferie . Vi alle reagerer forskjellige på varmen med eller uten en sykdom . Jeg selv elsker sol og varme . Jo varmere jo bedre er det for meg , med tanke på at sykdommen gjør at leddene i kroppen er stive og vonde . God bedring til deg Helene . Håper du får igjen litt energi snart .

  2. Er alltid kjekt med å reise på camping for å slappe av 🌞 det fortjener dere begge to 🤗 er ikke alltid like lett og holde seg i ro men kos dere videre i sommer 🌞😀
    klem fra Arnatveit i bergen

  3. Hørtes veldig så greit ut alt sammen, ja minus helseutfordringene – som du sier er det beste å klare å gjøre det beste ut av det 🙂 Yatzee er moro det 🙂

  4. Takk for laget. Vi har storkost oss, og nå står Bjølsethen klar for vask på gården. Gleder meg til turer uten at bilen brenner.😂😂😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top