FLAGGSTANGA KNAKK OG TAKET LØSNA!

Det var i går meldt sterk vind på Østlandet, og for en gangs skyld innfridde faktisk værmeldinga helt 100 % her. Det er jo ikke ofte, så det burde vel kanskje feires. Nå sliter vi litt med å få til noe feiring, da gleden over dette egentlig ikke er så stor. Ja du vet, vinden har gjort sitt i område her. 

På vei hjem fra jobben i går møtte eg et tre midt i veien, det hadde blåst ned og lå der og lea så vidt på seg. Der var lauv og greiner i hele veien, men ikke store hindringa for Forden. Verre da eg kom hjem og så at flaggstanga var begynt å bøye seg litt, på tross av at Doc hadde stiva den opp etter sist storm. Vel vel, den sto da fortsatt, så eg parkerte Forden litt unna. 

På luftetur med Tassen blåste det like kraftig, både bikkja og eg kjempa mot vinden på vei tilbake. Og da vi endelig kom i hus ringte Doc, han måtte ha berging fordi Jeepen sto på motorveien ved Kløfta. Joda eg og Forden fikk slept han et stykke, og da fikk han start på den igjen. Sånn bortsett fra ei plastplate dansende i mot meg, gikk turen hjem greit. Parkerte igjen Forden litt unna flaggstanga, bare sånn i tilfelle.

 

Ei stund seinere da vi skulle ut og ta en blås, ironisk nok, hadde flaggstanga knekt helt. Den lå og hvilte med nebbet i grusen, tenker den har gjort jobben sin nå. Og på saloon vår hadde ene takplata begynt å løsne, så Doc måtte opp i stige og skru. Godt saloon ikke er så høy da, siden Doc selv ikke er høy i hatten på høyder. 

 

 

Og sånn for å gjøre det hele komplett røk både strømmen og nettet her, vi hadde ikke engang 4g på telefonene. Det kom jo som perfekt akkurat nå som vi trenger ny bil litt fort. Det står vel ikke salgsannonser i papiravisa lenger? Vel vel, uten nett og uten strøm i laderen fikk vi ikke gått gjennom nye annonser på nett selvsagt, panikken vokste. Det hele endte med at eg sovna på sofaen, og sov helt til Doc skulle legge seg. Da ble jo eg liggende lys våken så klart, så da skreiv eg dette innlegget.

 

Ja noe av dette ble posta på snap, ta gjerne en titt der. 

9 thoughts on “FLAGGSTANGA KNAKK OG TAKET LØSNA!

  1. Ja det er ikke gøy i slikt vær😰Er redd i vind og uvær.Store krefter som minner meg på uværet “Frida” som herja i bygda for 6 år siden 😪😪

  2. Ja det var veldig mye vær i går, en ulykke skjer sjelden aleine sies det – men får tru dere har fylt «kvota» nå?! Her måtte vi fange inn igjen noen ville møbler, men ellers skjedde det meste utenfor vår firkant med trær tvers av og møbler og klær flaksende. I dag skinner heldigvis sola igjen så folk kan få ryddet opp :-))

  3. Og vi ble advart mot løse gjenstander, så jeg flyttet inn hagemøbler og flyttet på annet som kunne flakse av sted. Hva skjedde? Joda, vi fikk regnet, men vinden merket vi lite til. Den bet fra seg ute i Skagerak og lenger østover. Plutselig kom sola frem igjen, mens Østlandet nærmest blåste til Sverige. Rare greier!

  4. Liker ikke sånt type vær og ihvertfall ikke lyn og torden . Hee var vi strømløse i 3 timer så ble en kjedelig fredagskveld her hjemme for oss , og med en 10 åring som kjedet sec uten TV og nett .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top