hits

5 slanketips for late mennesker!

God kveld i stugu! Dere har vel ftt med dere i flere innlegg n at eg har planer om en vektreduksjon, hvis ikke kan dere jo lese litt om det HER. I den anledning tenkte eg n alts oppdatere dere litt. Regner med det finnes flere som meg, som har et sterkt brennende nske om gjre noe fornuftig med kroppen, men har en viljestyrke lik et overvektig dovendyr. Drstokkmila er ikke bare ei mil for snne som oss, den er et hyt fjell i tillegg. 

Jepp, snne som oss, vi kan ikke bare kaste oss ut i livsstilsendring, med trening fem dager i uka og helomvendt kosthold. Vi m faktisk ta ting i eget tempo, for vi er nemlig treige, late, slitne, godtesjuke og litt for glad i god mat. Ja eg sa det rett ut, for det er jo nettopp det vi er. Frste steg nr man skal gjre noe med kroppen er jo innse akkurat det. S hva kan da vi gjre for fle oss litt sunnere da? Det har ikke eg fasiten p, men eg kan dele mine enkle triks, s kan dere selv avgjre om det er bra greier.

  1. Mindre fett/saus

Det burde vre sre enkelt ha litt mindre saus p middagen. Unng smelte smr til potetene, lag heller en mager saus. Om du absolutt m ha det kan du i det minste begrense mengden. 

  1. Mindre karbohydrater

Eg vet eg alltid har sagt at karbohydrater ikke skal telles, men spises. N kryper eg litt til korset, men ikke hele veien. Eg teller ikke en eneste karbohydrat, men eg kutter ned p ting eg vet inneholder mye av dette. Poteter, pasta, ja eg gidder ikke ramse opp, dere vet sikkert hva som eg rikt p karbo. Eg personlig kan fint bytte ut ene poteta med blomkl til middag, finn din favorittgrnnsak og bruk den. 

  1. Kutt ned snop, potetgull og brus

Det er ingen hemmelighet at dette legger seg p sidene! Keen p snacks? Spis popcorn, det er tilnrma sunt. Snopesyk? Knekkebrd med nugatti. Trst? Drikk saft. 

  1. Mosjon

Nei, her velger eg ikke skrive trening. Begynner du plutselig trene heftig gr du fort lei, glem det. G noen rusleturer i uka, to-tre turer. k gjerne fart og distanse litt og litt. Er det kjedelig g tur? Finn en turkompis. Kanskje du har en sykkel? Ta bare noen sm korte koseturer, all mosjon er bedre enn sofa for kroppen. 

  1. Livsglede

Det viktigste med alle disse punktene er at det ikke overskygger livsgleden din, du skal fortsatt kose deg. Bare tenk at om du bare er bittelitt forsiktig fr du faktisk enda bedre livsglede ved flge disse punktene. 

Disse fem punktene funker faktisk for meg, i alle fall noen dager da. Som i gr nr eg egentlig skulle g tur, endte eg opp med heller ta en ekstra porsjon middag, da funka det jo ikke. Men i dag da eg tenkte bake, fikk eg heller med naboen p tur med bikkjene. Vi gikk ikke fort, men litt lenger enn vanlig. Det er bde sosialt og fornuftig, og faktisk ganske koselig. 

Litt bilder fra dagens tur, ser det ikke koselig ut?

 

 

 

4 kommentarer

S virkelig ut som en koselig tur ja! Flere gode tips :D

Marte Pedersen: Ja og det funker faktisk ;)

Jeg har et godt tips! Gjr som meg; http://bikerpus.blogg.no/1535489115_norsk_gr_amerikansk_i_sverige.html Hehehe...

#bikerpus: Hehe joda, om mulig en litt annen effekt :p

Skriv en ny kommentar