Facebook = Tinder ??

Altså, nå blir eg litt frustrert. Joda, eg har riktig nok en profil på fb med 5000 venner, og profilbilde mitt er meg i bikini. Bilde er et pressebilde til en TV serie eg og gubben var med i tre sesonger av, og vennelista er full fordi eg har godtatt forespørsler fra de som ser ut til å ha likt serien. Ergo, dette skal jo bare være hyggelig, eller? Og den andre profilen min på fb er snart full den også, noe som i bunn og grunn er koselig. 

Når du da har valgt å sende en venneforespørsel til et annet vedkommende bør du på forhånd ha tatt en titt på profilen. Eller er du en av de som bare klikker inn på bilde? Vel, på mine profiler står det vel ganske så tydelig at eg er godt gift, ja lykkelig sådan. Det er mange bilder av meg og Doc sammen på begge profilene, og all info er offentlig, altså synlig for alle. 

Når du da velger å sende meg venneforespørsel går eg faktisk ut fra at du enten kjenner meg, vet hvem eg er, sett meg på TV, eller har sjekka ut profilen og sett infoen om meg der. Men nei. Sånn er det ikke alltid. 

Eg får faktisk ofte spørsmål fra folk i min venneliste, som tyder på det motsatte. Spørsmål som: Hvem er du? Er du singel? Være med på date? Lyst på sextreff? Hva skal du ha for…? Osv. Da lurer eg på, hvor glapp det egentlig? Med så mye info på mine profiler burde folk se at eg verken er singel, på sjekkern, eller noe form for eskortepike som kommer løpende hver gang halvgamle griser kommer med spørsmål om sex. 

Til alle dere som bruker fb for å sjekke fremmede: SLUTT MED DET! Du kan melde deg inn i grupper for likesinnede, eller finne et annet nettsted der slikt er formålet! Og til dere gifte menn som kontakter meg: DRA DERE HJEM TIL KONA, HUN ER DER FOR EN GRUNN!

 

 

17 thoughts on “Facebook = Tinder ??

  1. ENIG!!!Og æ har ikke vært med på noe tv serie eller noe,men får samme forespørslene..drit og dra til sånner folk altså!

  2. I dagens samfunn så er et hvert sosial medie blitt ett sjekkested. Får stadig inn spørsmål om alt fra helt enkle date til hinsides ekteskap med der tilhørende sexuell overflod.
    Må bare lære seg å utelukke alle disse dilledantene som tydeligvis lever i sin egen bobble 😉

  3. Hei du 🖐
    Vil bare først si takk for at du godtok venneforespørselen fra meg.
    Det var ivertfall bare hyggelig ment 😙
    Synes både du og Doc er noen koselige folk som jeg / vi så vidt har fått hilse på.
    Vi kosa oss den stunden vi fikk på Hagefesten deres nå.
    Såååå mange hyggelige folk , som slo av en prat der jeg satt i bilen rett på utsiden og fulgte med og hørte på den fine musikken dere hadde 😊
    Jeg ble matforgiftet av noe fiskeræl på Hotellet vi hadde for helgen, så litt satt ut , men den som gir seg er en dritt 😉
    Klarte å reke meg bort til dere med en fin og trygg pause i Røde Kors teltet 😊
    Jeg har Kronisk Kreft og tar dag for dag og håper jeg ser dere og hele den flotte gjengen og arrangementet deres igjen til neste år. Bilettene er ivertfall bestilt.
    Dette innlegget du hadde her nå digger jeg sikkelig , du er flink til å formidle, hele veien på innleggene dine og dette var helt rått 👊
    Er det greit at jeg også deler dette innlegget ditt på min Facebook side ?
    Ønsker dere en fortsatt fin helg .
    Hilsen fra Lisbeth og Lillebror 😊

  4. Lisbeth Marie Lone: Hei! Ja eg husker du fikk matforgiftning, heldigvis var Røde Kors på plass med god service da.
    Så hyggelig at du liker bloggen og dette innlegget, og det er bare å dele herfra, blir bare glad av det 😉
    Da satser vi på at vi ses til neste sommer vettu 😉

  5. Hei på du😊 har vært medlem på norsk redneckforening sin fb side lenge😊det er desverre slik at noen sto så nære døra da vett og forstand skulle deles ut,at de fikk døra i trynet å havna bak den,og utifra det du skriver,har nok noe av dette bunnslammet funnet veien til din profil. Greit nok,jeg er en enkel mann(tror jeg)som liker øl,pupper å ting som sier pang og vrom. At bestekameraten min lo rått,å kalte meg den mest komplekse personen han kjenner,er en HELT annen sak. Men den oppførslen de der greiene utviser,er bare taperaktig.

  6. Tommy Andersen: Hehe hva har redneckforeninga med dette å gjøre? Vi er ikke medlem der selv :p Hehe… men ja, det er bra patetisk å sjekke folk på fb, i allefall når de er i forhold 😉

  7. Det burde ikke være vanskelig, men noen har litt tungt for det. De ser bildet og sjekker ikke mer. Sex forespørsler blir mer og mer vanlig enten det er fb eller på mail. Jeg får stadig forespørsler fra damer, som vil både det ene og andre med meg, de omtaler meg som en mann, til tross for at jeg både ser ut som ei jente og har et ganske så internasjonalt jentenavn, den ene delen i alle fall. De leser ikke, eller har glemt at øya kan brukes til mer enn å bare se på bildene i Donald og på fb 🙄

  8. Hilde Cathrine: Fra damer faktisk! Har fått venneforespørsler av mange falske profiler med damenavn, men dem som lurer på om eg vil på sextreff er stort sett menn, og mange er gift i tillegg..

  9. Skjer med oss menn og , jeg er meget kjent i Bergen , mange folk på vennelisten og det står tydelig at jeg er gift osv på profilen min men får forespørsler og tilbud som man kan få hakeslepp av , mye griseri og , helt utrolig , syke folk

  10. Frode Hellebø: Ja men så er jo du sheriffen da 😀 Hehe. Nei det er rart hvor modig folk er bak et tastatur, eg hadde ikke turt å sende sånne mld til verken fremmede eller kjente..

  11. Eyyyyyy. Jeg er da gift mann. Og vi har skrevet sammen på snapp. Men riktignok ikke om sånn. 🤣🤣🤣 Disse folka er bare tragiske. Men di vet nok at du er gift men dem Har ikke vett til og la være. Ha en fin søndag. Klem fra Erik og Mona

  12. Erik: Er nok folk med kjedelige liv som driver å sjanser på gifte folk, mulig desperate tullinger også.. Vel vel, er jo som sagt stort sett hyggelige mennesker som tar kontakt, da er det jo bare trivelig 😉

  13. Om man er kjent og ikke, så er det lange lister over alle som mottar slikt. Selv mottar nettbutikken vår slike spørsmål. Fryktelig trist er det. Nei stå på Dask for dette klarer du.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top