Hva faen er greia med blinklys?!

Hver eneste gang jeg er ute å kjører så møter jeg på biler uten fungerende blinklys. Helt utrolig att det er så mange som ikke klarer å sjekke lysa på bilen sin, men det kan jo også være att de sjåførene ikke syntes det er tøft å bruke den lille hendelen på ene siden av rattet som enten flyttes opp eller ned.

Mulig dem ikke klarer å utføre flere ting bak rattet samtidig også, og i de tilfellene bør dem jo ikke sitte bak rattet. Jeg sier ikke att jeg er en perfekt sjåfør, men akkurat blinklys er jeg nøye på. Trafikken flyter bedre og man unngår en del halvfarlige situasjoner. 

En liten enkel forklaring på hvordan du bruker den hendelen på siden av rattet: Når du kommer til ett kryss og skal til høyre, løfter du hendelen opp i god til før du skal svinge. Det vil da begynne å blinke ei lita pil i innstrumentpanelet som indikerer hvilken vei du skal. Og motsatt andre veien.

PS; i de fleste tilfeller slukker det blinkende rare lyset av seg selv når du retter opp bilen igjen. Legger også med bilder på hvordan det gjøres i både rundkjøring og kryss. Kjør pent der ute og ikke tro det er teit eller vanskelig å vise folk hvor du skal i trafikken.

 

Insta

Facebook

Snap

 

9 thoughts on “Hva faen er greia med blinklys?!

  1. Helt enig, folk som ikke bruker blinklys er idioter.. jeg blir gal. Dette som gjør at det blir ulykker. Noen folk skulle ikke hatt lappen. Jeg bruker alltid blinklys

  2. Kunne ikkje vært meir enig med deg!! Ufattelig mange som ikkje bruker det og skaper farlige situasjoner….

  3. Så enig med deg! Noe så irriterende som å stå å vente….også svinger den herses bilen ut av veien….grrrrrr….Mye sløve folk i trafikken…

  4. Du skjønner det DOC…
    At blinklys er ett tilleggsutstyr som er vanskelig å bruke….
    I rundkjøringer er folk helt på jordet i bruk av blinklys..vanskelig å bruke her..
    Men, lager enn, ett kryss derimot..da er det lettere at folk bruker denne så kalte tilleggsutstyret som henter BLINKLYS.
    Og ende verre er at å gi tydelig og tidlig beskjed at du skal av vegen med blinklys…ikke 5 meter før du kjører av i en 60/80 sone og enn har biler bak seg…
    Gi da tidlig beskjed og helst 50-100 meter før du skal til venstre etter Høyre….
    Enig DOC….

  5. Håller med om det. Men en del har icke fått med sig blink lys olja vet du.
    På jävla hög tid att dom lär sig detta!!! Möter ständigt på sådana som icke bruker denna lilla detalj. Uppstår FARLIGA Situationer!! .

  6. Norge er det eneste land som jeg vet som ikke bruker blinklys. Jeg, en utlendiger, er noe gang de eneste som bruker blinklyset. Kjørte bak en politibil og han brukte ikke blinklys. Veldig mange yrkesjafører bruke de heller ikke. Kanskje du få ingen bot eller er bot alt for lav?

  7. Louis: Det skal jo gis ut bot for å ikke blinke, men det ser ikke ut som politiet tar det så seriøst dessverre. Flott at du er flink 😉

  8. Så enig med deg . Det irriterer meg grenseløst når folk ikke gidder å bruke blinklys . Gidder du ikke å bruke blinklys så kan man til helvete la bilen stå . Latmannlenge leve .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top