Måtte ringe NAF…!

Disse bilene våre… Det er som om bilverden ikke vil oss godt! Så mye trøbbel som vi hadde med forrige bilen, en Jeep Patriot, og gamle Forden som Doc drukna. Vi bestemte oss i vår for at vi hadde fått nok, og kjøpte dermed en 2015 mod Ford Ranger med garanti. Og Doc kjøpte seg i tillegg en Subaru fordi de skulle vært til å stole på. 

Mens han konstant må kjøre rundt med startbooster fordi Subaruen av og til lader seg ut, måtte eg selv nå ha starthjelp på Forden. Den har stått i garasjen i helga mens vi var på Vestlandet, og nå var det ikke liv i han. Vi prøvde å starte med startkabler til Subaruen, men det uten hell. Doc som begynner i ny jobb i dag kan ikke stå her og dille med en bil som ikke starter, så eg sendte han avgårde. 

Med vår bilflax er vi så klart NAF medlemmer, og NAF ble ringt. Etter ei stund ringte de tilbake og sa de skulle være her innen en time. Ble jo sittende å lure på om det hadde hjulpet å si eg skulle på jobb, men den gjengen har vel mer enn nok biler å berge, så eg ble sittende å vente. Tassen satte pris på litt ekstra kos på morgenen da, blir jo litt kjedelig for han nå som far i huset er tilbake i full jobb.

Omsider dukka da NAF opp, fra Dal Auto Bilbergning. Den gjengen har nok en litt større startbooster enn oss, for han fikk jaggu liv i Forden uten problemer! Forden må bare få stå og gå litt før eg kan kjøre på jobben, for det er litt kort vei til jobb. Ellers risikerer eg vel å måtte ringe NAF når eg skal hjem også. Vel vel, godt det ikke var verre da, med såpass ny bil bør jo ting virke, samme hvilket merke det er!

Insta

Facebook

Snap

 

 

19 thoughts on “Måtte ringe NAF…!

  1. Uff, jammen har dere uflaks på den fronten… Hehe… Må på verksted selv, jeg. Spruter servoolje av min… Merkelig at det alltid skal være noe… 😀

  2. Kenneth Rasmussen: vel, nå var ikke dette noe reparasjon, ikke er det daglig heller. At batteriet var flatt har nok fælt lite med bilmerke å gjøre. I samme slengen lurer eg på hvilken bil du kjører..? 😛

  3. Jeg er lojal mot Mercedes-Benz, det er det beste merket. Men, akkurat nå har jeg investert i to biler som jeg skal selge videre, og den ene er faktisk en Ford 🙂 Det dårlige ryktet til Ford er egentlig bare på de Europeiske modellene. US Ford har et solid rykte da 🙂

  4. Kenneth Rasmussen: Vel, nå hadde eg mer problemer med mercen eg hadde enn eg noen sinne har hatt med Ford da 😉 Folk kan si hva de vil, to av de desidert beste bilene eg har hatt er Ford, så kommer gamle Jeep og Volvo med bakhjulsdrift like etter 😉

  5. Huffaa.. Trist det ska hända ting med deres bilar. Ja.ja.. shitt happen. Kanske bara så enkelt som.. köpa nytt bil batteri? Det var det för mig 😊😊
    Bara en tanke söta helena 🤗❤

  6. Høres ut som dere trenger Bluesmobilen (Dodge Monaco 1974)
    den overlever jo alt.
    Og Christine (Plymouth Fury 1958 ) demon besatt og reparer seg selv….
    Hehe, ønsker dere lykke til og håper bilene blir snillere heretter.

  7. Ååå så kjedelig! Ja vi er også uheldig med bilene våre..og meldte oss inni Naf nå vi også..Håper dere finner ut hvorfor den lader seg ut da…for det er jo kjedelig..særlig nå når det blir kaldt også…da har de vel lett for å lade ut…lykke til!

  8. Toini: Ja nå har vi fått time hos forhandler, regner med det går på garantien. Kjedelig når bilene streiker, her er vi jo avhengige av bil 😉

  9. Typisk at sånne ting skjer . Og i hvertfall når man faktisk må ut å kjøre . Håper bilene er litt mer snille mot dere fremover 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top