Hva skjedde etter drømmen?

Mange av dere leste jo innlegget om drømmen eg hadde sist uke, det kan du lese om HER. Det var jo en form for oppvekker, hvor eg kanskje må gjøre noen ting med meg selv. Og jaggu har eg fått Doc med på laget, vel, i alle fall på noen ting da. Så her kommer en oppfølger til hvordan det har gått disse dagene. 

Bilde tatt på ene spaserturen, greit å gå litt når det er sånn!

Dagen da eg posta innlegget om den drømmen starta eg jo bra, med salat til lunsj på jobben. Kantina er meget bra, og det ser alltid friskt ut i salatbaren, så det blir ikke noe problem å spise mer salat. Men da eg kom hjem hadde Doc laga koteletter og dubbe. Han ropte at maten var klar, og det var koteletter og duppe med blomkål til, og han hadde faktisk glemt å koke poteter. Kanskje like greit, «kottiser» med blomkål og duppe var jo ikke det verste. Og desserten ble fruktcocktail med is, i alle fall bedre for helsa enn en pose chips. Middagene generelt har nok blitt bittelitt magrere, men det er fortsatt forbedringspotensial. 

Angående chips, vi har faktisk nesten slutta å spise chips! Utrolig? Ja, men vi har jo erstatta det med noe annen snacks så klart. Popcorn har blitt det store her i huset, det spiser vi mye av, men dog mye mindre fett enn chipsen. Ellers har vi blitt flinkere til å drikke saft i stedet for cola, dvs, Doc er flink der. Eg drikker saft når vi er tom for cola, noe vi har vært et par dager i det siste. 

Ellers har vi begge gått fra røyk til snus nå, snus er jo det minste av de to ondene der. Røyken kan ødelegge alt, mens snusen skader ikke like mye, og lungene slipper billigere unna. Det er også mye billigere for lommeboka. 

Mosjonen derimot har ikke blitt helt der eg ønska, men det kommer seg litt og litt. Har varierte dager på jobben, og eg beveger meg mer der. Er jo på et lager, så det blir litt bøy og tøy da. I tillegg har eg begynt å gå til fysioterapeut for nakken, det kan jo også hjelpe på bevegeligheten, ja altså å myke opp stive og vonde muskler. 

Knappen i arbeidsbuksa har faktisk blitt litt enklere å lukke på disse dagene, så planen er å fortsette i samme bane. Ser ut som det er bedre for crohnsmagen også å ikke dytte i meg alt eg har lyst på. Har du noen veldig enkle tips å komme med, om det så er magre middager eller helt enkle øvelser for forbrenning er det jo bare å skrike ut. Eg prøver det gjerne!

Instagram

Facebook

Snap

16 thoughts on “Hva skjedde etter drømmen?

  1. Hei. Ett godt tips til “lav karbo” potetgull er Bacongull. Det tenkte jeg ikke på selv før ei sa det. Nesten ikke karbo og ikke sååå mye fett heller. Midt i blinken. Men det er om dere liker det da😉😉😉

  2. Tips til forbrenning… Husker du “Trim for eldre” gikk på tv? Hahaha, vet ikke hvorfor det slo meg akkurat nå! Men det, og “hode, skulder, kne og tå”… 😀

  3. Mange tips hvis dere skal spise lavkarbo, men regner ikke med du kun skal ha i deg fett med den magen din?
    Godt å høre at ting går delvis etter planen.
    Jeg er flink med lavkarbo og har tatt av noen kilo, men røyken får ingen tatt fra meg enda..😨
    Luftplager og diaré er nesten borte på meg etter at jeg kuttet mel og nesten ikke sukker. Ikke hysterisk, men kjenner at det gjør noe med meg.
    Masse lykke til videre. Dette fikser dere.😊🤠

  4. Så flink du er….ja..jeg er også veldig glad i chipsen…og har en periode tatt litt hver dag…så skal jammen gå over til popcorn igjen..er bare det å ha noe å putte i kjeften….hihih….lykke til…og det høres ut som dere har tatt fine valg…og litt kos må man jo ha! må jo leve litt også….Ha en god kveld!

  5. Hei 🙂
    Må bare si at jeg har falt inn i TV-serien charterfeber av og til og i går var det fallskjerm til havs etter båt – og jeg må både le og ikke le på samme tid om du forstår……………. heheheheh han var virkelig redd for å falle ned og at noe var løst på selen…………… jeg så ikke alt – men jeg har sett litt 🙂 Dere har det morsomt iallefall 😀
    Et flott bilde du tok på tur!
    Det kommer seg litt etter litt dette med å gå turer – trene – trimme………………. Jeg elsker trening – turer i fjell og fjøre – og fotografere 🙂
    Det er ikke enkelt å omstille seg – forandre levesett – og jeg har problemer med søtt og salt – er glad i det da hehehe
    Men jeg sluttet å røyke januar 2013 etter alt for mange nedturer – for jeg manglet motivasjon. Så bare bestemte jeg meg tvert og knasket gulrøtter i flere måneder – helt til jeg ikke orket gulrøtter på et par år. Men, jeg klarte å slutte!!! Motivasjon er tingen. Den må være der. Jeg elsket å røyke! Så jeg kan ikke ta EN eneste røyk for da er det gjort………… og jeg klarer meg uten!!!
    Snus……….. jeg hadde sluttet med det også hadde jeg vært dere…………. for snuse kan du gjøre over alt – og er vanskeligere å slutte med enn røyk har jeg hørt……………. men jeg skal ikke være en moralpreker……. 🙂
    Jeg har prøvd snus og likte det ikke så………….
    Viktig å myke opp stive og vonde muskler!

  6. MJmettejosteinsdatter: Hehe ja den turen var fantastisk 😀 Og vi anbefaler ikke folk fallskjerm etter båt, det var ikke akkurat koselig, hehe!

    Takker for tips og innspill, gulrøtter har vi jo stort sett alltid i hus, det var ikke dumt 🙂

  7. Kostholdet er lagt helt om her og , slutt på potet gull og snacks , frityr stekte ting er bannlyst , magert kjøtt og kylling er in her nå , popcorn er faktisk ok , peanøtter og , mye mindre fett , frukt og salat er på bordet , så lenge man klarer dette mesteparten av dagene ( husk og spis fisk også) så er det rom for unntak , feks Frodens Julebord , da er det lov og spise den gode usunne maten , skylt ned med cola og juleøl , helt innafor

  8. Frode Hellebø: Hehe ja, kostholdet har jo enormt mye å si for sykdommen min også, så det er lurt å kutte ut mye der. Er jo mye eg ikke tåler lenger, så eg må faktisk bare passe meg 😉 Gleder meg til julebord, der skal vi ha det gøy uansett hvilken form eg er i, for da har eg to uker på å komme meg 😀

  9. Vi gleder oss til dere kommer , håper virkelig formen er grei den dagen dere er her , har hentet opp Kai så det blir litt country spelling og for dere , blir kjempekos

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top