På sykehuset igjen, men…?

Hei igjen alle kjære lesere, nå er det straks helga igjen, og godt er det. Vi har tatt helga litt tidligere, nå trengte vi en ekstra dag. Det er visse ting som tar på kreftene her.

 

I så og si hele høst har både eg og fastlegen min ringt og purra på Ahus, og ikke blitt tatt seriøst. Noen ganger har eg fått til svar at de ikke har noe om diagnosen inne, og noen ganger har de ikke funnet prøvesvarene fra Aleris. Mens en gang hadde de rota bort en fecal test, ja altså avføringsprøve. Stakkars den som må ha fått den i hende! Med så mye rot ringte eg igjen på onsdag onsdag og trua med å gå til media, da fikk de fart på seg gitt. 

Nå har eg også måttet trekke ei tann denne uka. Det at eg har hatt blemmer og betennelse i munnhule, svelg og spiserør kan være årsaken til at tanna var råtten. Og i tillegg ble så klart såret betent etterpå. Så nå var det toppa seg for meg, og eneste løsning er en behandling som faktisk funker. 

Vel vel, i dag var eg da inne en liten tur, ble ikke tid til så mye i dag, mye av timen gikk med i å leite etter parkering. Men legen eg var hos i dag fortjener faktisk ros, Dr.Usman er seriøs og dønn ærlig. Han kunne fortelle at alle prøveresultater og alt som Aleris oversendte for ett år siden faktisk ligger i journalen min. Eneste som mangler er fecaltesten fra juli. Han kunne ikke svare på hvorfor så mange hadde sagt det var borte, for han fant det uten problem. 

På mitt spørsmål om hvorfor eg ikke har blitt tatt seriøst på Ahus, kunne han svare at i min journal står det at eg slurver og ikke tar min medisinering alvorlig. Dette på grunn av TO BLODPRØVER eg har glemt å ta i sommer! Altså på et helt år med x antall sykehusbesøk, prøver og undersøkelser i alle varianter, inn og ut hos fastlege, laboratorie osv, så er altså TO GLEMTE BLODPRØVER avgjørende for om et sykehus skal ta en pasient seriøst?? Den går ikke eg med på!

Dr.Usman tok meg derimot veldig seriøst, han ga meg både info og råd, og han hørte på hva eg hadde å si. Nå har det jo gått så lang tid siden mange av undersøkelsene var tatt sist, så han bestilte like gjerne ny gastroskopi og koloskopi til meg. Og siden eg ikke tåler den mest vanlige typen medisin skal eg nå bli satt på biologisk medisin, må bare ta noen blodprøver og en fecaltest til først. 

Da er det igjen håp for å bli bedre igjen, men med alt rotet som har vært hittil tar eg ikke noe glede på forskudd. Nå tar vi uansett helg, så tar vi en dag av gangen fremover. 

 

20 thoughts on “På sykehuset igjen, men…?

  1. Det er som vanlig “hurra for helse-Norge”… Blir helt matt, jeg! Håper det ordner seg for deg, og en riktig god helg til dere begge!

  2. #bikerpus: Takk takk! Ja nå har eg fått nok av bullshit sånn på generell basis, så nå går eg på med nebb og klør for å oppnå alt eg har rett på 😀

  3. Så bra du fikk komme inn i dag da…Ja det høres jo ikke noe hyggelig ut å ikke bli tatt alvorlig, og sånn skal det ikke være..selv om man glemmer ting, eller slurver…det kan jo alltids være en grunn til det også….grrr…Håper det snur nå da..og du får den hjelper du trenger! lykke til!

  4. Får selv biologisk medisin (inflectra/remsima) som behandling for ulcerøs kolitt, altså søstersykdommen til chrons, på Ahus og syns de er helt fantastisk flinke på avdelingen. Men det er nok først når du er en av de som får behandling der. Som ellers i helsenorge er det trange nåløyer som skal forseres først, men er du innenfor er de helt supre. Mulig vi møtes på ibd-rommet en gang for litt drittprat (bokstavelig talt). 😉

  5. Steinar: Hehe ja drittprat har eg blitt god på.. Har jo gått på imurel+budenofalk i 3-4 mnd der da, men det var ikke noe seriøst da heller…
    Vel vel, er mange forskjellige erfaringer på gastro på Ahus 😉

  6. Som både ansatt og passient forstår jeg frustrasjonen din.
    Senest i sommer ble jeg lagt inn med blødninger etter mandelfjerning og hadde tre etterblødninger, legen kom flere timer etterpå hver gang, mens jeg blødde og sa det ikke var noe å bry seg om.
    Hadde mr av kneet, de sier alt er fint. Tar så ultralyd av kne; jo der er det avrevne muskelfester og en sliten minisk.. så hva ahus driver med noen ganger, det må da gudene vite, og pass på de kan finne på å sende deg hjem kvart på 5 på morningen😳😳😳
    Masse lykke til videre i kampen mot ahus!

  7. Kp: Såpass ja.. Har hørt noen skrekkhistorier, og er ikke lenger overraska. Men eg har også hørt positive historier, så eg håper det nå har snudd litt for meg da 😉

  8. Fin innlegg du hadde der,vil du se mitt innlegg og diktsamlinga min😊 hjerne følg bloggen😊 Du er sterk dame hjerne se på min blogg og kommentere noe😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top