Vår nydelige vekkerklokke Tassen

Ja da er det arbeidsdag igjen, og selv om eg jobber kvelden må eg opp tidlig. Det er hva vekkerklokka vil, og den må eg nesten adlyde. Ikke fordi eg skal ta huset eller noe sånt, bare rett og slett fordi vekkerklokka piper og skriker uten å i hele tatt slumre i ett sekund.

Eg må faktisk bare stå opp, for ellers kan eg risikere at denne vekkerklokka skvetter litt på gulvet… Ja for det er jo, som du sikkert alt har gjetta, en liten hund <3 Tassen vekker meg hver morgen for å si fra at nå skal vi ut og tisse, hvem kan si nei til den fluffy koseklumpen der da? Ikke eg, så da står man opp da 😊

Denne fluffy vekkerklokka vår er av merket Mittelspitz og kan ligne veldig på japansk spisshund, den har veldig mye underull, så pelsen står ut til alle kanter. Og så er den helt hvit, enda en grunn til å stå opp og lufte, før han blir dårlig i magen, for det er ikke suksess i hvit fluffy pels..


 

Da tenker du kanskje; hva gjør rednecks med en liten og fin rasehund? Jo da kan eg si at denne Tassen er redneck nok for oss 😉 Det var egentlig mine foreldre sin hund, men pga voksende allergi hos dem, overtok vi han. Tassen heter jo egentlig Quality Dude, og foreldrene er Honky Tonk Woman og I’m a Gigolo, så det er jo redneck navn i det minste 😊


 

Videre kan eg si at dette er en meget oral rase, altså pratesyk. Den er steike kjapp til å si fra når det er noen i nærheten av eiendommen, om det så er en spurv, alt skal varsles! Det er vel hovedinstinktene her, vokte og varsle. Om det dukker opp noe skummelt, setter han seg pent ned og bjeffer, for det finnes jo ikke jaktinstinkt bare vakt. Skal bare si fra. 

Ellers er Tassen bare en herlig koseklump som passer på flokken sin, og ikke minst lekene sine. Gud bedre om noe triller under sofaen! Da kommer samme lyden som når han er vekkerklokke. Ingen leker skal lide forsvinningsskjebnen under sofaen her! Ikke engang et bein får havne der. Høres kanskje ryddig ut, men det betyr jo bare at de mengdene andre hunder samler under sine eieres sofa, er ca de samme mengdene som flyter rundt og blir vokta med livet som innsats her.


 

Tassen er virkelig en godklump, om flokken (altså Doc og Dask) ikke er samla, ligger han stort sett i gangen og venter på at alle kommer hjem. Han er en fin liten fyr som bare vil alle vel, selv om han biter litt. Det er jo bare for kosen sin del det 😊

 

 

3 thoughts on “Vår nydelige vekkerklokke Tassen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top