Dette er bare teit og dumt…

Ser det er mange bloggere som irriterer seg over alt mulig rart, over andre bloggere, andres blogginnlegg, over ting på sosiale media, nyheter, klær osv. Er så mye rart man kan henge seg opp i. Tenkte derfor at eg også skulle skrive et innlegg om hva eg henger meg opp i på nett 😜 

Det første eg vil ta for meg er folk som tror at alle bloggere blir avla frem på Paradishotellet til TV3, og at alle er superfikserte på utseende. Beklager å knerte illusjonen om dette, for slik er det ikke. Det er altså bare et fåtall av bloggerne som har vært med der. Enda færre som har gidda å operere seg flott, og det er neimen ikke alle som gidder bruke sminke. Eg selv er bare en bygdetulling som har lært å bruke Internett. Hadde du sendt meg på Paradise Hotel hadde nok de vanlige seerne gått lei fort. For eg har ikke løshår, løsvipper, påklistra negler, silikon i annahver kroppsdel osv, og eg gidder ikke sitte på ræv å drikke sur shampis hele dagen heller. Dessuten hadde eg måtte bedt om enkeltrom, og krevd at hele opptaket ble flytta til Texas. Bloggere er altså like forskjellige som alle ikke-bloggere er. Om noen har vært på TV, operert noe eller er bygdetullinger, så synes eg vi skal respektere de alle, samme faen hvilket program eller sted dem er fra 😜

Neste plagsomme ting er når folk skriver om at dem er forbanna på en offentlig person. Det er lurt vettu, for da får den personen bare ekstra følgere på sine sosiale medier. Altså motsatt virkning enn det du er ute etter. Om vi ikke legger oss for mye opp i hva andre driver med hele tida, så unngår vi dette. Men om dere hater vår blogg er det bare å dele i vei, slik at alle dere kjenner også kan klikke inn for å se hva som er så fælt. Generelt sett er det vel bare dumt å skrive om sin frustrasjon over andre mennesker, for hvem gidder vel å lese slikt i lengden? 😜

Når eg blir nysgjerrig på en overskrift som beskriver noe spennende og morsomt, men klikker inn og ser at det har null sammenheng. Skjer dette flere ganger med samme blogger, blir det til at eg ikke gidder lese der flere ganger… Og når toppbloggere sier at du BARE MÅ HA ettelleranna innen sminke eller mote. Alle de kremene, all sminka, sjampo osv, bruker dem virkelig alt dette selv? Og MÅ man virkelig ha så mye? Vi har ikke plass til en brøkdel av det på badet vårt.. Men å nevne navn og si noe negativt om noen av dem, det har ikke noe hensikt for meg, eg bare påpeker at man trenger kanskje ikke alt dette for å være lykkelig. 

Kjedebrev. Vet ikke hvor eg skal starte med å få ut min frustrasjon over dette. Og sånne “sett en farge/frukt/blomst osv på din status for å støtte noe”, støtter faktisk ikke noe. Send heller inn noen kroner til en sak du liker og brenner for. Men kjedebrev ja, det blir dessverre ikke sendt videre her. Er det noe du lurer på eller vil si meg, send gjerne en mld. Men er det bare en vandrende klem/penis/sau/snøball og annet sånt tull, så er det egentlig unødvendig. 

Noe som også er for dumt er når alt skal være så høytidelig og seriøst, prektig og flott. Ser ut som om noen tror dem er det beste som har hendt kloden. Er jo vel og bra med selvtillit, er ikke det eg tenker på. Bare slipp dere litt mer løs ikke ta deg selv så høytidelig, ikke ta alt så seriøst og bokstavlig alltid. Le litt mer, se ironien og humoren i ting, ikke bare bli fornærma av alt dere ser, og slutt å irritere dere over andre enkeltmennesker. Gjør heller det du synes er kult 😉


Usminka, tannlaus og lykkelig ♥️

 

Bloggen vår

Oss på fb

#paradisehotel #kjedebrev #clickbait #selvtillit #gifaen

6 thoughts on “Dette er bare teit og dumt…

  1. Joggu mye sant der.
    Ha en flott søndag, her gjør heimen seg klar til enda mer kake og feiring, denne gang niese som fyller år.
    Hilse Doc’n

  2. Nå skriver vel mange at de irriterer seg over ditt og datt for å i det hele tatt ha noe å skrive om, når de kjenner presset av å ikke ha postet noe hele dagen … tenk om bloggen faller ned noen hakk på listen, omfg, the pain…men ja, er ikke uenig i det du skriver, ha en flott dag videre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top