MERKA FOR LIVET

Hei igjen og god søndag! Har dere hatt ei fin helg hittil? Det har vi, denne helga har vært helt innafor. Fredagen starta med besøk av svigers, vafler og en 50 lapp på nabolaget. Lørdagen ble det plutselig ny veteranvogn på oss, og vi hadde avtale med noen venner å komme en tur på besøk, og samtidig få litt blekk på kroppen. Vi dro til Hurumlandet glad og fornøyd for å få nåler i huden, av “Trond Tattoo”.

Doc, som er en skikkelig cowboy, ville skrive det på armen så ingen skal behøve å være i tvil om hva han er. Da det var klart at det skulle komme en tatovør til denne gjengen, begynte jo Doc å leite frem skrifttyper. Han var klar for å bli merka lenge før vi reiste nedover, så det var bare å sette i gang. I stedet for å skrive så mye, slenger vi med en haug med bilder av hvordan det ble.

 

 

 

Det skal visst være bra å spise litt innimellom, og da Blix’n er fra Årdal kunne dem servere hjortesteik og hjortekaker med masse godt tilbehør. Dama hans er steike god på matlaging! Dette var aldeles nydelig, særlig for Dask som er fra ville Vestlandet selv. Ja, måtte jo prøve litt da, selv om eg ikke skal spise sånt.

Så var det Dask sin tur. Eg har en kropp som tror den er litt eldre enn den egentlig er, med MC, muskelverk og leddproblemer. Samtidig er Garth Brooks den store helten innen musikk, ja selv om han holder seg innen alternativ country er han grunnen til at eg har hørt på country siden eg var 4 år. Hva er da bedre å tatovere på seg enn Garth’s låttittel Much too Young to feel this damn old? Her hadde eg en plan på hvordan det skulle bli, men Trond hadde bedre ideer, da var det bare å høre på eksperten. Se bilder av hvordan dette ble, selv eg er strålende fornøyd.

24 thoughts on “MERKA FOR LIVET

  1. Den setningen du har på armen din der er i en sang med Garth Brooks. Den har jeg hatt i mitt hue mange ganger, spesielt når man er sliten og føler seg utbrent. Er noe i den setningen der 😉

  2. Dette er det man kan kalle hepatitt tattoo :?) sitter å utfører slikt arbeid med en hanske på hånda! Nei hadde dratt til ett seriøst sted!! Takk for at du viste meg at jeg slapp å dra til ham 😀

  3. Her ser vi da en scratcher som holder på hjemme, tatoverer vedsiden av ett veldig «sterilt» katteklore stativ og pils og mye annet

  4. Tatoveringene ble fine, men det som skjer på bildene er faktisk ulovlig. Rommet det tatoveres i skal være godkjent av kommunale helsemyndigheter. Det er neppe tilfelle her… det tar seg også svært dårlig ut med ølbokser på flere av bildene, og hvorfor bruker han bare en hanske mens han tatoverer?

  5. Gøy og se at noen vet mere om meg enn meg selv haha😂. Har 7 år i tattoo studio i Oslo (inkludert 2 år som lærling) Til idioten som roper om hanske ….. Den ene er gjennomsiktig så bruk øya før du bruker kjeften 😂 Nei det et ikke etter forskriftene til Mattilsynet (de som styrer regler vi tatovører må forholde oss til) Men dette var en privat fest hvor det er en venne tjeneste. Så smartingen som kaller meg “scratcher” du bomma litt du også 😉

  6. Jeg som kaller deg scratcher er pga at du gjør det slik du gjør her på fest, med hilsen en som har lenger erfaring enn deg og er tilknyttet norsk tattoo union, med mine 15 år bak nåla 🙂

  7. kan ikke skjønne att det alltid må være noen negative kommentarer uansett hva som blir skrivi i div Forum kan ikke folk feie for engen dør før dem skal kritisere alt og alle , men er jo jante loven som gjelder hos mange . Ha en fin kveld

  8. Jeg er ikke anonym 🙂 Og har drevet studio i snart 19 år. Det er ikke Mattilsynet som har overoppsyn med lovene som gjelder “hulltagingsvirksomhet”, det er det kommuneoverlegen som har; det kommunale helsetilsynet. Mattilsynet sjekker og godkjenner blekket som importeres til Norge.
    Ang å tatovere i festivaltelt; i Lov om hulltagingsvirksomhet står det bla. at omreisende virksomhet er ulovlig. Man kan innhente dispensasjon, men hvorvidt det blir gjort vet kun arrangøren. Er det ikke avklart med Helsetilsynet, er det ikke lov.
    Hva som skjer i privat regi er ikke lovregulert, men hvis Trond har en aktiv, lovlig virksomhet som tatovør, er dette en type bilder jeg syns setter ham i et dårlig lys – uten at han trenger å bry seg om hva jeg mener, naturligvis 🙂

  9. Herregud så mye folk skal henge seg opp i da! Hvis de vil ta en tatovering, så er jo det Doc og Helene sitt valg hvor de vil ta den, og ikke noe vi andre behøver å henge oss opp i. Dette er jo bare ett positivt innlegg, hvor de viser de nye tatoveringene sine og deler opplevelsen med oss, så ikke gjør det til en negativ greie ved å diskutere omstendighetene rundt. De er da voksne nok til å bestemme selv hvor de vil tatovere seg. Kule var de hvert fall.

  10. I Norge har vi en forskrift som sier at det ikke er lov til å tatovere i lokaler som ikke er godkjent av kommunelegen. Denne forskriften gjelder uansett om du ikke tatoverer for penger eller bare tatoverer venner og familie. Blodsmitte kjenner ingen grenser om man ikke får penger for tatoveringene eller om man kjenner klienten godt. Ved å tatovere hjemme utsetter man også sin egen familie for blodsmitte. Brudd på denne forskriften kan medføre bøter eller fengselsstraff. Det hjelper heller ikke å be kunden skrive under på et ansvarsfraskrivelses skjema, hvis du bevisst utsetter kunden din for smitte.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top